Saab 900S tuning – Egy svéd klasszikus újragondolva

Frissítve:
2018-11-13, 11:15

Egy amerikai autófanatikus ritkán kezd egy ilyen kocsival, de ha mégis, akkor ez lesz az eredménye

A Saab márka hallatán sok embernek az ötvenes éveiben járó fogorvosok és ügyvédek jutnak az eszébe. A svéd vállalat mindig is biztonságos és letisztult formavilágú, skandináv jegyeket magában hordozó járműveket gyártott. Éppen ezért meglepő, hogy az Egyesült Államokban egy huszonéves egyetemista ezt választja tuning alapanyagnak. Ám Anthony Guerra kapcsolata nem itt kezdődött Saabbal.

Anthony Guerra Saab 900S tuning elölről

Anthony orvosnak tanul, és gyermekkorától nagy autórajongó volt. Anyja azonban ellenezte ezt a tevékenységét, mert szerinte elvonta a figyelmét a tanulástól. Ki is jelentette, hogy nem vehet magának autót. Amikor elkezdte az egyetemet, már elindította saját autós portálját, mely egész felkapott lett az USA-ban. Ám saját kocsija még mindig nem volt.

Végül a szülei mégis beadták a derekukat, és komoly feltételek mellett autót kereshetett magának: a kocsi nem lehetett több 4000 dollárnál (1,1 millió forint), 4 ajtós kellett legyen, és maximum 150 ezer kilométer lehetett benne. Végül egy 2000-es évjáratú 9-3-at talált, mely megfelelt anyja előírásainak. Ekkor szeretett bele a márkába. Azóta volt egy 2004-es 9-3 Aeroja is, és jelenleg egy 2008-as 9-3 Turbo X-et használ a mindennapokban.

Anthony Guerra Saab 900S tuning hátulról

Anthony Guerra Saab 900S tuning felnije

A 900S csak később következett, egy Pat nevű fickótól vette. Neki 9 Saabja volt, és a felesége követelte, hogy adjon el belőle párat. Így jutott hozzá Anthony ehhez a klasszikushoz. Már a vásárlás utáni hazaút is nehézkes volt vele. Kidobálta a rükvercet, a pályatempót pedig nem tudta elérni vele, mert az ötöst sem sikerült beszúrni neki. Amerikai állampolgár lévén nem volt olyan tapasztalt a manuális váltók terén, így vissza kellett menjen a korábbi tulajhoz, hogy mutassa meg, hogyan lehet rendesen berakni ötödikbe.

Amikor viszont hazaért vele, egyből nekiállt a munkának. Elkezdte locsolni rá a pénzt, és huss, nyolc röpke hónap múlva máris olyan állapotban volt, ahogy most látod. A kocsira a ’87 előtti orr került, ezzel hangsúlyozva a retró hatást. A fényszóró is eltér a gyári „kockalámpától”, a méretes első lökhárító helyén pedig csak két Hella kiegészítő lámpa figyel.

Anthony Guerra Saab 900S tuning oldalról

Anthony Guerra Saab 900S tuning műszerfala

A Saab tuningról híres SPG elemek kerültek fel mindenhova, melytől vagány kiállású lett a 900-as. Ilyen a ’86-os hátsó szárny és a hátsó szélvédőre szerelt lamellák is. A tetőre a svéd zászlót mintázó festés került. A kerekek pedig Speedline Mistral darabok 16-os méretben.

A furómű is finom módosításon esett át, Kayaba gátlók és SPG rugók kerültek a bódé alá. A beltérben a Recaro kagylóülések mögött TDA Motorsports merevítőt látni. A középkonzolon kiegészítő műszerek mutatják a fontos információkat, a sofőr pedig Momo Corse sportkormányt tekerhet. Anthony és barátnője azóta is új Saab projekteken töri a fejét, úgy néz ki, komolyan beszippantotta ez a világ.

Forrás:
Címkék:

Kapcsolódó írások

Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Volvo S60 Polestar Engineered, az új vonal első tagja
2018. június 14.
A Polestar Engineered a Volvo és a Polestar összefolyása.
Mazda RX-7 R2
2018. október 29.
A légkonditól kezdve minden „fölösleges” elemet kipakolt Mike az RX-7-ből, amit pedig lehetett, karbonnal és műanyaggal helyettesített.