2018. október 04. | 13:53

Egy amerikai autófanatikus ritkán kezd egy ilyen kocsival, de ha mégis, akkor ez lesz az eredménye

A Saab márka hallatán sok embernek az ötvenes éveiben járó fogorvosok és ügyvédek jutnak az eszébe. A svéd vállalat mindig is biztonságos és letisztult formavilágú, skandináv jegyeket magában hordozó járműveket gyártott. Éppen ezért meglepő, hogy az Egyesült Államokban egy huszonéves egyetemista ezt választja tuning alapanyagnak. Ám Anthony Guerra kapcsolata nem itt kezdődött Saabbal.

Anthony orvosnak tanul, és gyermekkorától nagy autórajongó volt. Anyja azonban ellenezte ezt a tevékenységét, mert szerinte elvonta a figyelmét a tanulástól. Ki is jelentette, hogy nem vehet magának autót. Amikor elkezdte az egyetemet, már elindította saját autós portálját, mely egész felkapott lett az USA-ban. Ám saját kocsija még mindig nem volt.

Végül a szülei mégis beadták a derekukat, és komoly feltételek mellett autót kereshetett magának: a kocsi nem lehetett több 4000 dollárnál (1,1 millió forint), 4 ajtós kellett legyen, és maximum 150 ezer kilométer lehetett benne. Végül egy 2000-es évjáratú 9-3-at talált, mely megfelelt anyja előírásainak. Ekkor szeretett bele a márkába. Azóta volt egy 2004-es 9-3 Aeroja is, és jelenleg egy 2008-as 9-3 Turbo X-et használ a mindennapokban.

A 900S csak később következett, egy Pat nevű fickótól vette. Neki 9 Saabja volt, és a felesége követelte, hogy adjon el belőle párat. Így jutott hozzá Anthony ehhez a klasszikushoz. Már a vásárlás utáni hazaút is nehézkes volt vele. Kidobálta a rükvercet, a pályatempót pedig nem tudta elérni vele, mert az ötöst sem sikerült beszúrni neki. Amerikai állampolgár lévén nem volt olyan tapasztalt a manuális váltók terén, így vissza kellett menjen a korábbi tulajhoz, hogy mutassa meg, hogyan lehet rendesen berakni ötödikbe.

Amikor viszont hazaért vele, egyből nekiállt a munkának. Elkezdte locsolni rá a pénzt, és huss, nyolc röpke hónap múlva máris olyan állapotban volt, ahogy most látod. A kocsira a ’87 előtti orr került, ezzel hangsúlyozva a retró hatást. A fényszóró is eltér a gyári „kockalámpától”, a méretes első lökhárító helyén pedig csak két Hella kiegészítő lámpa figyel.

A Saab tuningról híres SPG elemek kerültek fel mindenhova, melytől vagány kiállású lett a 900-as. Ilyen a ’86-os hátsó szárny és a hátsó szélvédőre szerelt lamellák is. A tetőre a svéd zászlót mintázó festés került. A kerekek pedig Speedline Mistral darabok 16-os méretben.

A furómű is finom módosításon esett át, Kayaba gátlók és SPG rugók kerültek a bódé alá. A beltérben a Recaro kagylóülések mögött TDA Motorsports merevítőt látni. A középkonzolon kiegészítő műszerek mutatják a fontos információkat, a sofőr pedig Momo Corse sportkormányt tekerhet. Anthony és barátnője azóta is új Saab projekteken töri a fejét, úgy néz ki, komolyan beszippantotta ez a világ.