A Honda sem bánja, hogy szakított vele a McLaren

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A Honda korábbi projektvezetője Yusuke Hasegawa elmondta, hogy számukra is megkönnyebbülés volt a szakítás, ugyanis folyamatosan nyomás alatt kellett teljesíteniük.

Aki követi az F1-et, annak világos volt, hogy a McLaren-Honda projekt nem hozta magával a várt sikert. A japán gyártó egész egyszerűen nem volt képes versenyképes erőforrást építeni, nem találták meg a problémák okait. A feszültség érzékelhető volt, leginkább Fernando Alonso adott hangot folyamatosan elégedetlenségének. Végül szakítottak a felek, a McLaren 2018-ban Renault motorokat használ majd.

A korábbi együttműködésük az F1 történetének egyik legerősebb autója volt, Ayrton Senna is ott vezetett

A korábbi együttműködésük az F1 történetének egyik legerősebb autója volt

Yusuke Hasegawa elmondta, hogy emberi kapcsolatok terén nem volt probléma, mindkettő fél tisztelettel és barátsággal viszonyult egymáshoz, de jobbnak látja, hogy a Toro Rosso csapattal dolgoznak a jövőben. A Red Bull fiókcsapata kapja jövőre a japán erőforrásokat, izgalmasnak néz ki a megállapodás. A Toro Rosso nem nyújtott idén gyenge teljesítményt, autóik a középmezőnyben tudtak autózni, bár nagy érvágás volt számukra, hogy Carlos Sainz átigazolt a Renault csapathoz szezon közben.

A 2016-os autó sem állt a helyzet magaslatán, Button azért szerzett néhány pontot

A 2016-os autó sem állt a helyzet magaslatán

Számolni is nehéz volt, hogy az elmúlt három évben mennyi alkatrészt kellett cserélni a McLaren-ben és hány rajthelynyi büntetést szedtek össze. Érdekes kérdés, hogy mit tud nyújtani a jövőben a Renault a megbízhatóság terén, a 2017-es szezon vége felé ugyanis gyakoriak voltak a motorproblémáik. Ne felejtsük el azt sem, hogy a következő idényben a bevethető négy erőforrás helyett csupán három áll majd a csapatok rendelkezésére. Ez a szabály elsősorban a Mercedesnek és a Ferrarinak „kedvezhet”, bár problémák ott is előfordulhatnak, a Renault mindenesetre aggódhat. Hasegawa leszögezte, hogy a motor alapjain nem fognak majd változtatni, a meglévő erőforrást szeretnék tovább fejleszteni. Kijelentette:

„Meggyőződésem, hogy jól fogunk tudni együtt dolgozni a Toro Rossoval, amit nagyon izgalmasnak tartok."

Mindenesetre izgalmas év vár mindkettőjükre, ráadásul két, mondhatni újonc fog vezetni, Brendon Hartley és Pierre Gasly személyében.

Fernando Alonso talán megkönnyebbülhet, idén sem volt erős szezonja

Fernando Alonso talán megkönnyebbülhet

A Hondának fontos az is, hogy visszaszerezze hitelét a Forma-1-ben. A jövőben azon kell dolgozniuk, hogy választható alternatíva legyen más csapatok számára is. Mindenesetre sajnálják, hogy a McLaren meg akarta szakítani a kontraktust. Eric Boullier a McLaren csapatfőnöke sportszerűen úgy nyilatkozott, hogy reméli, megtérül a Honda kemény munkája és sikerül visszatérniük az élmezőnybe.

Forrás: Autosport

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Erősíteni fogja motorját a Honda!
2018. április 11.
A Toro Rosso Honda és Pierre Gasly a negyedik helyen futott be Bahreinben, ezzel a Honda 2015-ös visszatérése óta a legjobb helyezését érte el. A megbízhatóság mellett a teljesítményt is növelnék.
A COTA története
2017. október 04.
A Circuit of the Americas egy Texas állam Austin városa mellett elhelyezkedő modern versenypálya. Jelenleg az egyetlen helyszín az USA-ban, ahol F1-es futamot rendeznek.
F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?