2020. április 04. | 16:05

Számomra a 80-as évek egyik legkirályabb AMG-modellje az 560 SEL 6.0. 

A napokban írtam egy VW Golf Mk1-es versenyautóról, amelyet a tervek szerint június 24-27 között az RM Sotheby's esseni rendezvényén értékesítenek majd. Természetesen ezen kívül számos autó kalapács alá kerül, többek között ez a lenyűgöző teljesítményű japán importos luxusszedán, amely ízléses Perlmuttgrau-metál (Gyöngyszürke metál) külső fényezéssel és fekete bőr belsővel, valamint egyedi gumiabroncsokkal van ellátva, ezek pedig gyönyörű AMG felniken feszülnek. 

Az autóban továbbra is az eredeti motor és sebességváltó található, amelyek karban voltak tartva, ezeken felül pedig figyelmet szenteltek a felfüggesztésnek és a fékrendszernek is. Fénykorában az 560 SEL AMG 6.0 volt a legerősebb szedán az úton, amelyben a legendás 6,0 literes, V8-as szívómotor dolgozott, egyedi quad-cam fejjel és hengerenként négy szeleppel.

Az AMG széleskörű módosításának köszönhetően az autó 380 lóerő és 555 Nm nyomaték leadására volt képes, ezt a négysebességes automata váltó továbbította a hátsó kerekekre. A csúcsnyomaték különösen magas volt, egészen pontosan kétszer annyi mint amit a széria 560 SEL képes volt leadni a motor fordulatszámának felénél.

Külön érdekesség, hogy a Mercedes-Benz 560 SEL AMG 6.0 volt az első négyajtós szedán, amely átlépte a 300 km/órás sebességet. Ez a konkrét példány 93 747 km-t tett meg és nagyszerű állapotban van, mind kívül mind pedig belül. 

Szóval megéri az árát, az biztos, kíváncsi vagyok mennyiért ütik majd le!