Az OIL! Hungary-nál egy ütős kis videóval ünneplik az orosz gyártó kerek évfordulóját.
Aranyosi Péter humorista, Nagypál Krisztina 2019 Miss World Hungary győztes és Nagy Árpád driftversenyző főszereplésével a német kúthálózat leforgatott egy kisfilmet, amellyel az orosz márka fennállásának 50. évfordulójáról kívánnak méltóképpen megemlékezni. Mielőtt azonban tovább olvasnál, inkább nézd meg az alig több, mint 1 perces videót!
Miért is szeretjük mi a Ladákat, főleg a 2101-eseket? Nos, sok mindenért, de főleg azért, mert lehet velük keresztbe autózni. Hóban és jégen elsősorban. De a film tanulsága szerint ennek az épített autónak nincs szüksége nedves aszfaltra ahhoz, hogy kilinccsel előre haladjon. Hát, hogy lenne, amikor egy 1,3 baros töltőnyomáson dolgozó BorgWarner S366-os turbó fújja meg az autó 3,0 literes VR6-os motorját? 470 lóerő nem viccel kérem szépen.
Persze nem minden Lada ilyen erős, főleg nem voltak ilyen erősek azok, amelyek legelőször elhagyták a gyár kapuját. A Ladákat készítő, annak idején szovjet, ma már orosz AvtoVAZ vállalat 1970-ben jelentette meg a legelső modelljét, a már említett Lada 2101-est, amelyet az 1967-es Év Autója győztes Fiat 124-es alapjaira építettek. Ezt megelőzően a szovjet mérnökök több nyugati típust is górcső alá vettek, de végül az olaszok modelljére esett a választás.
Vegyük át a Lada itthon is elérhető modelljeit gyorsan az elmúlt 50 évből:
Lada 2101 (1970 – 1988)
Lada 2102 (1971 – 1985)
Lada 2103 (1972 – 1984)
Lada 2106 (1976 – 2006)
Lada Niva (VAZ-2121) 1977-
Lada 2105 (1980 – 2010), Lada 2107 (1982– 2012)
Lada 2104 (1984 – 2012)
Lada Samara (VAZ-2108) 1984 - 2013
Lada 110 (VAZ-2110) 1995 – 2009
Lada Kalina (2004- )
Lada Granta (2011- )
Lada Vesta (2015- )
Lada Hungary sajtóanyag