Időkapszula a 90-es évekhez –  27 év után előkerült egy hibátlan Porsche 944 a garázsból

Közzétéve:
2020-05-19, 18:17

Nem meglepő módon eladásra kínálja.

Játszunk el a gondolattal, hogy van 58 ezer dollárod (kb. 19 millió forintod) autóra és mondjuk szereted a Porsche modelleket. Te mit vennél szívesebben? 

Egy alapfelszereltségű 718 Caymant, amiben egy 2,0 literes, négyhengeres, turbós erőforrás állítja elő a 300 lóerőt és 380 Nm nyomatékot (ami lássuk be, nem rossz, viszont nem is kiemelkedő, a GT4 és a GTS ugyanis jóval többre képes, igaz, drágább is), vagy egy 1990-es Porsche 944 S2-t?

Az 1990-es Porsche 944 S elölről fotózva

Ha szereted a klasszikus autókat és hozzám hasonlóan a másodikat választanád, akkor mákod van. Az eBay-en pontosan ennyiért árulnak most egy ilyen példányt, amiről nem árt tudni, hogy összesen 3218 km-t tettek meg vele és az elmúlt 27 évben egy hőmérséklet szabályozott garázsban pihent, szóval ez egy igazai időkapszula a 90-es évekhez.

A Porsche 944 S2 hátulról fotózva
Első tulajdonosa 1990-ben vásárolta egy connecticuti Porsche márkakereskedésben, miután végzett az orvosi egyetemen,  nem nagyon volt ideje vezetni. Az autót 1993-ban regisztrálták utoljára, akkoriban rakhatták a garázsba. Évtizedekkel később, mikor megtalálták, kiderült, hogy kívülről és belülről is szinte hibátlan állapotban van, még az eredeti felnik is karcmentesek. A viszonylag ritka Baltic blue fényezés nem karcos, viszonyt kissé megfakult, de ez orvosolható. 

A Porsche négyhengeres motorja

A Porsche 944 S2-et 1989-ben mutatták be, a motorháztető alatt pedig egy szívó 3,0 literes, négyhengeres motor lapult, amely a korszak egyik legnagyobb méretű 4 hengeres blokkja volt. Ez 208 lóerőt és 280 Nm nyomatékot továbbított a hátsó kerekekre az ötfokozatú manuális váltón keresztül. 

Az 1990-es Porsche 944 S2 ülései
A Porsche azt állította, hogy a 0-100 km/órát 6,8 másodperc alatt teljesíti, maximális sebessége pedig 241 km/óra. Ennek megfelelően opcionálisan kérhető volt 2 légzsákkal és ABS fékekkel, amelyek akkoriban nem voltak megtalálhatók minden új járműben. A 944 S2 a 944 Turbóhoz hasonló aerodinamikai elemeket, lökhárítókat, splittereket és hátsó diffúzort kapott.  

A szóban forgó autó jelenleg New Yorkban található az összes dokumentációjával és kulcsokkal együtt. Egy vadonatúj Porsche 718 Cayman határozottan remek dolog, de néha jobb választás a régebbi kor iskolapéldája. 

A cikk írásakor az aukcióból még 12 nap hátra volt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster

További hírek