2019. május 05. | 18:04

A személysérüléses közúti balesetek száma viszont növekedett

Az Európai Bizottság azt a célt tűzte ki még 2010-ben, hogy a 2010 és 2020 közötti időszak végére 50%-kal csökkenjen azok száma, akik közúti balesetben haláloznak el az Európai Unió tagállamaiban.

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsága a Központi Statisztikai Hivatal által véglegesített 2018-as adatok alapján összegezte, hogy a célkitűzésekhez képest hogyan fest a valóság Magyarországon. Sajnos nem sikerült a kitűzött EU-s célszámot megközelíteni sem, ugyanakkor pozitívum, hogy azért a halálos balesetek számában egyértelmű csökkenés következett be.

2010-ben 740 halálos áldozata volt közúti balesetnek itthon, 2018-ban 629 fő veszítette életét a magyar utakon. A 111 fős csökkenés százalékban kifejezve 15%-ot jelent. Érdekes, hogy bár a halálos áldozatok száma csökkent, a közúti balesetek száma ugyanakkor növekedett 2,8%-kal. Szám szerint 2010-ben 16 308, míg 2018-ban 16 757 baleset történt Magyarországon A súlyos sérülések tekintetében is csökkenés állt be, 3,1%-kal volt kevesebb ilyen incidens, azaz 5 671-ről 5 496-ra apadt ez a szám 2010-hez képest.

Az ittas vezetésből fakadó személyi sérülésel járó balesetek száma kifejezetten kedvező fordulatot vett, hiszen a 2010-es 1883-es szám 1425-re redukálódott, azaz 24,3%-kal kevesebb volt az ilyen baleset. Bő nyolc évvel ezelőtt az összes közúti incidens 11,5%-át tették ki az ittasan okozott balesetek, tavaly már csak a 8,5%-át.

Az előzetes adatok alapján az elmúlt nyolc év során a gyermekáldozatok (0-14 év közöttiek) száma is kevesebb volt. 2010-ben 20 ilyen esetet regisztráltak, 2018-ban pedig 6 gyermek veszítette életét közúti baleset következtében. A cél természetesen az volna, hogy egyetlen ilyen eset se történjen, a tendencia jó irányba tart, és bizakodásra ad okot.