vasárnap - 2024. május 05.
15.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

2019 második legjobb motorja egy 400 lóerős elektromotor

Az első helyet természetesen egy Ferrari V8 uralja    

Minden évben kiosztásra kerül az International Engine of the Year magasrangú díj az autógyártók között, nem volt ez másképpen 2019-ben sem. Ahogy azt 2018-ban, 2017-ben, és 2016-ban tette, úgy 2019-ben is a Ferrari V elrendezésű, 8 hengeres, 3,9 literes biturbós benzinhajtóműve vitte el a pálmát a neves versenyen. Mögötte szorosan a Jaguar I-Pace áll, 400 lóerős elektromotorjával.

Az első helyen trónoló Ferrari motor 600 köbcentiméterrel karcsúbb, mint elődje volt a 458 Italiában, azonban teljesítményre simán odaveri az ősét. 670 lóerő mellé 760Nm-es nyomaték társul, melynek fogyasztása 11,2 liter 100 km megtétele alatt, amit én elég nehezen hiszek el, sőt nagyvalószínűséggel produkálni sem tudnék ennyire alacsony értéket, inkább verné a 20-25-öt de ha Maranellóban ezt írják akkor ezt írják.

A 425 pontot birtokló Ferrari után a Jaguar I-Pace lett, amely egyébként megnyerte a 2019 Év Autója címet. A plusz poén a történetben, hogy az I-Pace bizony egy elektromos hajtóművel utasította maga mögé a Ferrari kivételével az összes többi lehetséges indulót, 328 ponttal végzett a második helyen. Az angol gyártmányú SUV 400 lóerőt tudhat magáénak, ami egy 696 Nm-es nyomatékkal párosul, EPA-hatótávolsága pedig 377 km egy töltéssel.

A harmadik helyre nem kisebb gyártót parancsolt maga mögé az I-Pace mint a Mercedes-AMG 4,0 literes biturbós V8-as erőforrását, amely számos AMG modellben helyet kapott. A dobogó harmadik fokához 280 pontot gyűjtött ez a belsőégésű turbós vadállat szív, mégsem volt elég a feljebb jutáshoz. Talán a kibocsájtási értékek vagy a tartósság nem volt megfelelő?

Forrás: