Párizsban és Brüsszelben már jövőre szigoríthatnak.
Párizsban 2021-től 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnének be, amely a város teljes területén érvényben lenne az elképzelés szerint. Az intézkedés bevezetésének lehetőségéről társadalmi konzultációt indítottak az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) információi szerint. Anne Hidalgo, a francia főváros polgármestere már választási ígéretben beszélt e szigorú szabályozás lehetőségéről. Az egyetlen kivételt a körgyűrű jelentené.
A franciák déli szomszédjánál, Spanyországban hasonló a helyzet. A kormány közölte, lépéseket tesz a felé, hogy az ország határain belül minden városban 30 km/h-ra, vagy akár alacsonyabbra csökkenjen az általános sebességhatár. Hollandiában szintén egyeztetések folynak annak kapcsán, hogy csökkentsék az eddigi limiteket a városokban.
A Baszkföldön található Bilbao már korábban bejelentette, hogy ők lesznek az első olyan legalább 300 ezer fő által lakott város, amelyben 30 km/h lesz a felső sebességhatár a teljes településen. Itt jegyzendő meg, hogy ez nem lesz egy nagy változás, hiszen az utcák 90%-án már jelenleg is alacsonyabb a limit, mint 50 km/h.
Belgium fővárosa Brüsszel szintén egységesen bevezeti a 30 km/h-s limitet.
Minden a felé mutat, hogy előbb-utóbb Budapesten is számolni kell azzal, hogy csökkenteni fogják a sebességhatárokat a belvárosban. A nyáron már beszámoltunk róla, hogy hazánk fővárosának 15 pontján forgalomcsillapítási mintaprojektek indultak, januárban pedig Budapest új főkertésze egészen odáig ment, hogy kijelentette, ő nem igazán szeretne autókat látni a belvárosban.
A sebességcsökkentés mellett érvelő városvezetők minden esetben olyan előnyeit emelik ki az intézkdésnek, mint a biztonság növelése, különös tekintettel a kerékpárosok és a gyalogosok számára, valamint az alacsonyabb légszennyezés.
Az ETSC évek óta kampányol a 30 km/h-s limit bevezetése mellett azokon a területeken, ahol iskolák, lakóövezetek találhatók, valamint általánosságban véve mindenhol, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.