2019. január 03. | 15:40

Újabb ritkaság került kalapács alá a Mecum Aukciósház szervezésében: egy 1965-ös Ford GT Competition Prototype Roadster. Ha lenne rá pénzem, megvenném.

Ez az 1965-ös évjáratú Ford GT Competition Prototype Roadster már önmagában is észveszejtő, ám még különlegesebbé varázsolja a tény, hogy még abban az évben meghajtották a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Két francia pilótának volt szerencséje vezetni a fenevadat, ők nem mások, mint Maurice Trintignant és Guy Ligier.

A Mecum Auctions 2019. január 3 és 13 között rendezi meg az év első árverését, ahol ritkábbnál-ritkább autóköltemények kerülhetnek reflektorfénybe. A Ford GT Competition Prototype az egyetlen roadster az összes közül, mely elmondhatja magáról, hogy bizony részt vett a Le Mans-i autóversenyen.

Trintignant az egy évvel korábbi Tour de France versenyen egy Shelby Daytona Coupét vezetett, míg Ligier Forma-1-es autóversenyzőként 1968-ban megalapította a nevét viselő Froma-1-es csapatot. A Ford GT volánja mögött Trintignant ült elsőként, díjat ugyan nem nyert, ráadásul a 11. körben ki is kellett állnia a versenyből, mivel az autó váltóberendezése meghibásodott.

A GT/109-es alvázszámmal ellátott járműből mindössze öt készült el világszerte, ám mára csupán két darabot tartanak számon. Az autó az évek során több versenyen is részt vett, míg végül Dean Jeffries tulajdonában kötött ki. Az amerikai kaszkadőrnek éppen a Ford Racing igazgatójával, Jacque Passinóval volt találkozója Detroitban, melynek vége az lett, hogy megvásárolta tőle a különleges GT-t és egészen 2013-ig meg is tartotta azt.

A négykerekű szívét egy 4,7 literes V8-as motor jelenti, melyet egy ZF ötfokozatú manuális váltóval hoztak összhangba, alulra pedig magnézium kerekeket szereltek fel, Goodyear abroncsokkal ellátva. A Mecum Aukciósház 2013-ban vásárolta meg az autót Jeffries fiától, majd felkérték a GTC Mirage Racing műhelyét, hogy restaurálják az autót olyanra, amilyen eredetileg volt.

A Mecum egyelőre nem közölte azt az összeget, melyet a járműért cserébe várnak, de a Ford GT Competition Prototype Roadster múltját tekintve – mely igen nagyot dob értékén – feltehetőleg hét számjeggyel kell számolnod, dollárban persze.