Árverésen egy Ford GT Competition Prototype Roadster!

Közzétéve:
2019-01-03, 14:40

Újabb ritkaság került kalapács alá a Mecum Aukciósház szervezésében: egy 1965-ös Ford GT Competition Prototype Roadster. Ha lenne rá pénzem, megvenném.

Ez az 1965-ös évjáratú Ford GT Competition Prototype Roadster már önmagában is észveszejtő, ám még különlegesebbé varázsolja a tény, hogy még abban az évben meghajtották a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Két francia pilótának volt szerencséje vezetni a fenevadat, ők nem mások, mint Maurice Trintignant és Guy Ligier.

Ford GT Competition Prototype Roadster oldalról

A Mecum Auctions 2019. január 3 és 13 között rendezi meg az év első árverését, ahol ritkábbnál-ritkább autóköltemények kerülhetnek reflektorfénybe. A Ford GT Competition Prototype az egyetlen roadster az összes közül, mely elmondhatja magáról, hogy bizony részt vett a Le Mans-i autóversenyen.

Trintignant az egy évvel korábbi Tour de France versenyen egy Shelby Daytona Coupét vezetett, míg Ligier Forma-1-es autóversenyzőként 1968-ban megalapította a nevét viselő Froma-1-es csapatot. A Ford GT volánja mögött Trintignant ült elsőként, díjat ugyan nem nyert, ráadásul a 11. körben ki is kellett állnia a versenyből, mivel az autó váltóberendezése meghibásodott.

Ford GT Competition Prototype Roadster belseje

A GT/109-es alvázszámmal ellátott járműből mindössze öt készült el világszerte, ám mára csupán két darabot tartanak számon. Az autó az évek során több versenyen is részt vett, míg végül Dean Jeffries tulajdonában kötött ki. Az amerikai kaszkadőrnek éppen a Ford Racing igazgatójával, Jacque Passinóval volt találkozója Detroitban, melynek vége az lett, hogy megvásárolta tőle a különleges GT-t és egészen 2013-ig meg is tartotta azt.

Ford GT Competition Prototype Roadster eleje

A négykerekű szívét egy 4,7 literes V8-as motor jelenti, melyet egy ZF ötfokozatú manuális váltóval hoztak összhangba, alulra pedig magnézium kerekeket szereltek fel, Goodyear abroncsokkal ellátva. A Mecum Aukciósház 2013-ban vásárolta meg az autót Jeffries fiától, majd felkérték a GTC Mirage Racing műhelyét, hogy restaurálják az autót olyanra, amilyen eredetileg volt.

Ford GT Competition Prototype Roadster hátulja

A Mecum egyelőre nem közölte azt az összeget, melyet a járműért cserébe várnak, de a Ford GT Competition Prototype Roadster múltját tekintve – mely igen nagyot dob értékén – feltehetőleg hét számjeggyel kell számolnod, dollárban persze.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar