2020. január 20. | 11:32

A leállás oka, hogy át kell állítani a gyártósorokat egy vadonatúj modellre.

2020 nyarán 6 hétre le fognak állni a munkával a BMW müncheni gyárában, hogy felkészülhessenek egy teljesen új típus összeszerelésére. Ehhez át kell strukturálni a gyártósorokat és több, mint ezer robotot kell átállítania, átprogramoznia a szakembereknek. A konkrét autó pedig a 2021-ben érkező teljesen elektromos BMW i4, melyet a cég müncheni egységében fognak gyártani.

Az a jellemző tendencia, hogy az elektromos autók gyártására más márkák teljesen önálló gyárakat húznak fel, mert nehéz két különböző koncepció szerint készülő autófajtát egyszerre gyártani. De a BMW-nél úgy ítélték meg, hogy az a gazdaságos, ha a hagyományos belsőégésű motorral szerelt típusokkal vegyítve állítják elő a villannyal hajtott autóikat is. Ennek köszönhetően majd az éppen aktuális igények szerint működhetnek a sorok.

A közel másfél hónapos leállás során olyan átalakításokat fognak végrehajtani, melyek megengedik az efféle rugalmasságot. Ha pörögnek az elektromos autók eladásai, akkor azokat gyártják majd főleg, de ha mégsem, akkor maradnak a normál típusoknál. Ez az előrelátó gondolkodásmód pénzügyileg mindenféleképpen megtérül majd a márkának, bármilyenek is legyenek a közeljövő vásárlói igényei, gyorsan tudnak majd reagálni rájuk.

Az i4 egy négyajtós szedán lesz, mely az új 4-es Grand Coupe alapjaira épül majd. Egyébként nem ez lesz a németek következő tisztán elektromos autója, hanem az idén év végén érkező BMW iX3. Igaz, azt majd a kínai gyárban fogják összeszerelni, nem pedig Münchenben. Az iX3-at az Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC riválisának szánják a bajorok. 2021 az elektromos szedán mellett tartogat egy másik új elektromos BMW-t is, mégpedig az iNextet, ami már állítólag 3-as szintű önvezetésre is képes lesz.