Több infót csepegtetett a BMW az L.A. Autószalonon, mint azt elsőre hinnéd

Közzétéve:
2018-12-03, 16:01

Bemutatkozott a bajor gyártó Vision iNext tanulmányautója, nem csak az derült ki, hogyan fest majd, következzen 4 tény amire számíthatsz 2021-ben!

A 2018-as Los Angelesi Autószalonon mutatta be a BMW a Vision iNext tanulmányautót, amelynek kissé elkapkodott külleme mellett több olyan tulajdonsága is lesz, melyet a gyártó még nem rögtönzött hozzá a kiállított prototípushoz, a termelési verzió azonban biztosan birtokol majd. Következzen néhány, a BMW által tényként kezelt jövőbeni feature, amely a 2021-ben termelésbe kerülő Vision iNexthez tartozik majd.

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon oldalnézetből

Automatizálás mesterfokon

A BMW kutatási és fejlesztési vezetője, Klaus Froehlich kijelentette, hogy az érkező iNext 3-as szintű önvezetési képességgel debütál majd, ami gyakorlatban annyit tesz, hogy a járművezetőnek folyamatos éberséggel készen kell állnia arra, hogy 10 másodpercen belül korrigáljon, vagy felülbírálja a járművet, ha a helyzet úgy kívánja. A kezdeti 3-as szint mellett a modell élete során remélhetőleg el fogja érni a 4-es és 5-ös szintű autonómiát is, azonban csak korlátozott hozzáférésű, és jól láthatóan több sávra osztott autópályán lesz képes a produkcióra.

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon utastérbe tekintve

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon közeli fotón az orrészről

További érdekesség az önvezetés terén, hogy a BMW önvezető pilótájának „kezei” között az autó maximális sebessége nem korlátozódik majd az aktuális forgalmi átlagsebességhez, hanem akár 128 km/h sebességgel is képes lesz haladni. Ez azonban a jelenlegi felső határt is jelenti, hiszen ezen sebesség felett már a rendszer képtelen megfelelően és 100%-os megbízhatósággal felismerni a motorkerékpárosokat.

Érdekesség még, az Audi rendszeréhez képest, hogy a BMW nem volt rest bevonni másokat a fejlesztésbe így a BMW iVenture beruházásba az izraeli Innovitz és a montanai Blackmore Sensors and Analytics is beszállt. Ennek eredménye, hogy abban az esetben, ha a sofőr nem reagál az autó figyelmeztetéseire, a jármű képes lesz önállóan átsorolni a sávok szélére és ott leállítani magát, míg az Audi rendszere az éppen aktuális sávon belül megáll és úgy is marad.

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon iNext logó közelről

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon könnyűfémfelni közelnézet

Froehlich felhívta a nagyközönség figyelmét arra is, hogy ezek a rendszerek még nem várhatóak sem az 1-es BMW szériában sem a Minikben, hiszen a technológia és a hardverköltségek elég tetemes összeggel nyomják meg a modellek árait. Míg az Audi Európában is útnak indítja a Traffic Jam Pilot rendszerét, addig a BMW úgy gondolja, elsőre egyszerűbb lesz piacra vezetni a rendszert az USA és Kína területén.

BMW Vision iNext parkos környezetben szemből

Akkumulátorpack BMW csomagolásban

Nem bizony, a BMW még mindig nem gyárt saját akkumulátort. Mindazonáltal ötödik generációs, a legfrisebb akkumulátortechnológiával előállított cellák kerülnek az EV-be. Az iNextben lévő akkumulátor csomagot a BMW csupán beépíti majd egy ízléses és funkcionális modulokba, majd behelyezi a járművekbe. Oh, és el ne feledkezzek róla, a bekerülő akku csomag az ígéretek szerint megközelítőleg 700 km megtételére lesz képes teljesen elektromos üzemmódban. Érdekfeszítő kis kilométer szám ez, majd kiderül, mit tud mutatni belőle a már forgalomban lévő modell. 

BMW Vision iNext a Los Angelesi Autószalonon hátulról

Mivel a BMW új platformjai szintén 2021-ben lesznek bevezetve, számíthatsz a 3, 5 és 7-es sorozatok 4 verziós megjelenésére. Ami azt jelenti, hogy várhatóan mindegyik modellből választhatsz majd belsőégésű motorral, sima hibrid vagy plug-in hibrid rendszerrel, de akár teljesen elektromos vezérléssel és hajtással is. Froehlich elsimerte, hogy bizonyos modellek esetében emelni kell majd a hasmagasságon, ha teljesen elektromos verziót szeretnél vásárolni, de a BMW karcsú és hosszúkás kialakítású akkupakkja még a szedánok esetében sem fogja veszélyeztetni a tökéletes kényelem érzetét.

Forrás:

További autós hírek

Újabb elégedetlenségi hullám söpör végig a budapesti taxisokon. Ezúttal az Uber utódjaként emlegetett Bolt (korábbi nevén a Taxify) húzta ki a gyufát azzal,...

Igencsak parás dologgal szerzett egy kis extra bevételt és hírnevet egy Ohio államban működő autómosó – szúrta ki a hvg.hu Nemsokára itt a...

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Kapcsolódó írások

VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
Új versenyző az elektromos autók piacán!
2017. június 13.
A Fisker Emotion ha minden igaz legalább 640 km-es hatótávval fog rendelkezni és elképesztő 9 perces gyorstöltéssel és a legnagyobb energiasűrűségű akkumulátorokkal
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika