2019. június 09. | 15:33

A növekedés üteme ugyan kisebb a korábban előrejelzettnél, de az elektromos autók eladásai világszinten jól alakultak 2019 első harmadában is

A globális piac 3,5 millió tisztán elektromos autó és tölthető hibrid eladására számít 2019-ben. Ez 75%-os növekedést jelentene a 2018-ban eladott 2 milliós darabszámhoz képest. 2019 első harmadát vizsgálva ugyanakkor az látszik, hogy a növekedés “csak” 29% az előző évi teljesítménnyel összehasonlítva, ami jócskán elmarad az elvárttól, de természetesen nem számít rossznak sem. Négy hónap után az eladások 662 650-es darabszámot mutatnak, ami a teljes autóipar eladásainak mintegy 2,1 %-át teszik ki. Az alábbi diagramon piros színnel vannak jelölve a 2019-es elektromos autó / plug-in hibrid eladások, melyek eddig minden hónapban túlszárnyalták a korábbi évek teljesítményét. A növekedés egyértelmű, bár jelentősen elmarad a korábban előrejelzett emelkedéstől, de azt is mondhatnám, hogy innen még mindig csak felfelé vezet az út, ahogy egyre többen pártolnak el a hagyományos, belsőégésű motorokkal szerelt modellektől.

Villanyautó eladások modellenként

Ami a típusokra való bontást illeti, a Tesla Model 3 teljesen letarolta a mezőnyt az év első harmadában. 2019 január és április között 68 350 darab talált gazdára, ami több, mint a duplája a második helyezett BYD Yuan EV eladásainak. Ráadásul ahogy a Tesla elérhetősége javul és a kereslet is növekszik iránta, a különbség még tovább nőhet idén. A Nissan LEAF annak ellenére a harmadik helyre kvalifikálta magát annak ellenére, hogy a modell eladásai jelentősen belassultak idén. A top 10-be, két kivételt leszámítva csak távol-keleti márkák kerültek. Ráadásul 5, Európában ismeretlen márka is feltűnik, ami annak köszönhető, hogy a világ legnagyobb (és leggyorsabban növekvő) piacán, Kínában mutatkozik a legnagyobb igény az elektromos autók iránt:

Elektromos autó eladások márkánként

Leginkább itt érhető tetten Kína fölénye. A távol-keleti BYD adta el a legtöbb tisztán elektromos és plug-in hibrid autót 2019 januárja és áprilisa között. A márka egyébként több, mint hétszeresére növelte az eladásait idén a tavalyi adatokhoz viszonyítva, ami nem kis teljesítmény még annak tükrében sem, hogy a legnagyobb piacon működik. A Tesla a második, mely a hazai piacán túl Európában is szépen teljesít. Talán meglepő, de a BMW negyediknek pozicionálta magát. A szép eredmény annak köszönhető, hogy a márka minden főbb piacon (USA, Kína, Európa) stabilan teljesít. A Volkswagen a 8. helyére szintén büszke lehet, az elektromos autó / plug-in hibrid eladásai idén már rekordot döntöttek. Érdekesség, hogy a legnagyobb darabszámban a Passat GTE fogyott méghozzá Kínában, ahol nagy igény mutatkozik a kicsi elektromos autók mellett a nagyméretű plug-in hibrid autók iránt is.

Tesla Model 3-at vásárolnál? Keresd fel Mudri Dánielt, a Magyar Autókereskedőház Zrt. értékesítési vezetőjét (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu) bizalommal, és kérj ajánlatot a számodra megfelelő Tesla modellre!