Jean-Philippe Imparato, az Alfa vezetője elmondta, hogy az STLA-platform lesz az, amelyre az olasz márka autóit a jövőben építeni fogják. Először azt kommunikálták, hogy elhagyják a Giulia és a Stelvio alapját is adó Giorgio-platformot annak érdekében, hogy tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek kerüljenek az Alfa Romeo palettájába, ám később kiegészítették, hogy az eddig használt hátsókerekes platform mégsem tűnik el teljesen.

Alfa Romeo hűtőmaszk

Carlos Tavares, a Stellantis vezetője szerint a konszern több mint egytucat márkája többfajta közös platformon fog osztozni, amelyek a kisméretű modellektől a nagyobb SUV típusokig költséghatékonyan gyárthatók lesznek.

Imparato hozzátette, a jövőbeli mondellek mindegyikéből lesz vagy hibrid, vagy pedig teljesen elektromos kivitel, hiszen az EU-s előírások szerint 2030-ra jelentősen csökkenteniük kell az emissziós szintet a flottán belül. Ezáltal a belső égésű motorok kínálata megcsappan majd, helyükre pedig plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású modellek kerülnek.

Az Alfa visszatér majd a kompakt kategóriába, ehhez a Peugeot 308 platformját használják majd, a Tonale SUV bemutatkozása pedig 2022-ben esedékes.

A Quadrifoglio kivitelek nem tűnnek el teljesen, ám az elektromosítás ezeknél a modelleknél is meg fog jelenni.