2019. szeptember 23. | 15:57

Hatalmas hibrid és elektromos autó offenzíva várható a német prémiumgyártótól.

A színfalak mögött az Audinál maximális fordulaton őrölnek a malmok. Gőzerővel folyik a munka, hogy teljesítsék a vállalásaikat. 2025-re szeretnék, ha legalább 10 hibrid és 20 teljesen elektromos autó lenne a kínálatukban. Csak megjegyzem, hogy jelenleg 25 különböző modellt kínálnak, tehát valószínűleg a harmincas számot úgy kell érteni, hogy az összesen 30 féle karosszériaváltozatot jelent, de még így is meredek elképzelésnek tűnik a dolog.

Külön fogják majd számolni például az első elektromos autójukat, az e-tront és az alapjaira épülő, hamarosan érkező e-tron Sportbacket is, ami gyakorlatilag „csak” egy kupétetős e-tron.  Ezt követi a 2018-ban, a Los Angeles-i Autószalonon bemutatott Audi e-tron GT concept, ami az Audi harmadik elektromos autója lesz. Az 590 lóerős kupéból várhatóan egyébként 2020-ra készül el a sorozatgyártású változat.

Annak ellenére, hogy az Audinál úgy kalkulálnak, hogy 2025-re az eladások 40%-át a villanyosított járművek teszik majd ki, nem tervezik leállítani a belsőégésű motorok fejlesztését. Tehát nem lépnek arra az útra, amire állítólag a Daimler, mely szerint csak az elektromos hajtásra fókuszálnának mostantól. Hisznek abban, hogy a közeljövőben az elektromos hajtás és a hagyományos motorok kéz a kézben együtt mobilizálják az autókat (hibrid hajtáslánc), legalábbis addig biztosan, amíg nem csökken az akkumulátorok ára és nem oldódik meg a villanyautók hatótávparája.

Az Audinak jelenleg egy tisztán elektromos járműve van, az e-tron, mely tisztességes teljesítményt (400 LE) tisztességes hatótávval kombinál (400 km) elég borsos áron. Hibrid fronton egyszer ott van az Audi Q5 e 55, ami 367 lóerős rendszerteljesítményt és 49 km-es  tisztán elektromosan megtehető hatótávot biztosít. És van (illetve lesz) a hibrid Q7, ami épp most esik át a modellciklusa felénél esedékes ráncfelvarráson, ezért nem konfigurálható jelenleg, de a Q5 hibrid hajtásláncát kaphatja majd. Ez 3 és nem 30 modell, tehát rendesen bele kell húzniuk Ingolstadtban. A 30 modell 2025-ig eléggé nagy vállalásnak tűnik.

Az e-tron gyorsulása több, mint meggyőző. Az alábbi videóban takarékos és sport módban is megküldik az autót: