Az Audi már Frankfurtban lerántotta a leplet a legújabb elektromos szabadidő-autójáról, pedig a világpremier csak a Los Angeles-i Autószalonon esedékes.
Hivatalosan, álcázó festés nélkül majd csak november 19-én mutatják be az Egyesült Államokban az Audi e-tron alapjaira épülő Sportbacket, ami a manapság megszokott irányvonalat követi az autóépítésben. Azaz fognak egy szabadidő-autót és készítenek belőle egy csapott tetős, kupésított kivitelt kicsit csökkentett hátsó fejtérrel, kisebb poggyásztérrel és persze vaskosabb árcédulával. Nem tűnik jó biznisznek, mégis nyitottak rá az emberek. A divat az divat.
Az új autót egyelőre csak képeken mutatták meg a nagyközönségnek Frankfurtban és az Audi természetesen semmilyen részletet nem árult el róla. Ennek ellenére nem tévedhetek nagyot, ha azt mondom, hogy mindenfajta módosítás nélkül örökli majd a testvérmodell hajtásláncát. Ez azt jelenti, hogy a terepkupét is két elektromotor mozgatja majd 402 lóerővel és 664 Nm maximális forgatónyomatékkal. Az erőátvitel direkt, azaz kvázi nincs sebességváltó és mind a négy kerék hajtott (egy-egy villanymotor helyezkedik el az első és a hátsó tengelyen is).
A maximális sebessége várhatóan szintén 200 km/h lesz (limitált) és az e-tronhoz hasonlóan 5,7 másodperc körül futja majd a 100-at. Ami a legfontosabb adatot, a hatótávot illeti, akár valamivel 400 kilométer felett is lehet majd menni egy töltéssel (WLTP-ciklus alapján), mely akkor lehetséges, ha a 95 kWh-ás akkumulátorpakkot előzetesen 100%-ra feltöltötték. Otthoni körülmények között ez (töltőtől függően) 4,5 - 8,5 óra alatt lehetséges, de a gyorstöltő állomásokon akár 30 perc alatt 80%-os szintre hozhatók az akkumulátorok. Több információt és pontos adatokat a novemberi bemutató során közöl majd az Audi.
További autós hírekért tekintsd meg az Alapjárat legfrissebb 5 perces hírösszefoglalóját: