Az Audi kivonja az A1-es és Q2-es modelleket a kínálatából, mert a jövőben a nagyobb luxusautókra kíván koncentrálni. Ez esetben is a bevételek maximalizálásról van szó, hiszen utóbbiak összességében több profitot termelnek, mint a kisebb méretű, de olcsóbb autók.

A Q2 2016-ban mutatkozott be az Audi Q SUV/crossover családjának legkisebb tagjaként. Viszont a kereslet megcsappant iránta, a chiphiány miatt pedig dönteni kellett, a kérdés az volt, mely autók gyártására érdemes pénzt fordítani.

Audi Q2
Audi Q2 (Fotó: Audi)

Az Audi tavaly 56 883 darabot adott el az A1-ből Európában, ez 1 százalékos visszaesés 2020-hoz képest a JATO Dynamics piackutató elemzése szerint. A Q2 eladásai nagyobb mértékben, 6 százalékkal csökkentek egy év alatt. A termelést rendkívüli módon hátráltató félvezető-hiány miatt a VW-csoport más autógyártókhoz hasonlóan amikor csak lehet, a rendelkezésre álló alkatrészeket a jövedelmezőbb modellekben használja fel.

„A konszernen belül nyilván a legfontosabb célkitűzések elérésére koncentrál mindenki, ezért a magasabb profitarányú modelleket helyezzük előtérbe” – nyilatkozta Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.

A német versenytársak (BMW, Mercedes) is elsősorban a drága modellekbe építik be a rendelkezésre álló chipeket, és egy ideje már a nyereséges felső kategóriára és általában a luxusautókra is jobban koncentrálnak. Ezen szegmensben mindkét autógyártó bővíti kínálatát. Duesmann megismételte, hogy a Grandsphere koncepció alapján az Audi egy teljesen elektromos luxus zászlóshajó szedánt fejleszt, amely tágas belső térrel, új elektromos rendszerrel és új szoftverrel rendelkezik majd.

Az Audi A3-at egyelőre nem fenyegeti hasonló veszély: