Az Audi minden fizikai gombtól és kapcsolótól megszabadul

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-12-16, 09:08

A jövőben csak érintőkijelzők és érintőgombok állnak majd a vezető és utasai rendelkezésére.

A technológiai fejlődés útjába nem állhat semmi sem az autóiparban, még a gombok és a különböző kapcsolók sem. Szépen lassan eltűnnek a benyomható, eltekerhető vagy állítható vezérlők az autókból. Ahogy az lenni szokott, az újdonságok a legtechnokratább autómárkáknál jelennek meg először, akik úgy ítélik meg, hogy vásárlóközönségüket nem riasztják el az újítások. Ilyen úttörő szerep jut az Audinak is a Volkswagen-konszernen belül.

Audi Q8 RS műszerfal

A német prémiumgyártó történelmét elnézve, rögtön eszébe jut az embernek néhány újítás, amelyet ők terjesztettek el a piacon. Ilyen az intelligens összkerékhajtási rendszer (quattro) vagy az önhordó alumínium karosszéria. A jelenlegi modellpalettájukat elnézve talán a sok érintőkijelző használata számít a leginkább jövőbemutatónak. Egyes típusok esetében már nem csak a központi érintésvezérelt kijelző mellől tűntek el a gombok, hanem a klímapanelen sincs már tekerhető, nyomkodható gomb.

Hogy mindez jó irány-e vagy sem, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre az Audi kitart mellette, olyannyira, hogy a jövőben minden további gombot és kapcsolót száműzni akarnak a belső térből. Ezt maga Marc Lichte, a márka vezető dizájnere nyilatkozta nemrégiben. Gyakran felhozott érv a buzgó kijelzősítés ellen, hogy ha nincs fizikailag megfogható gomb vagy kapcsoló, a fedélzeti rendszerek kezelése nagyfokú figyelmet igényel.

Audi Q8 RS központi kijelző

Már olyan apróságok, mint a klíma hőmérsékletének szabályozásához is a vezetőnek rá kell pillantania a kijelzőre, hiszen fizikailag nem érzi, pontosan hova nyúlkál, mit nyomkod. Arról nem is beszélve, hogy például az ülésfűtés vagy a zene kezeléséhez jó mélyen bele kell túrni a menübe, ami mind-mind elvonja a vezető figyelmét a vezetésről. Nyílván az Audinál sem hülyék dolgoznak, tudják, hogy önmagában nem elég, ha csak kijelzőket és tapipadokat használnak.

A megoldást olyan további technológiai újdonságok hozzák el, mint a teljes hangvezérlés, a kiterjesztett valóság vagy az egyre önállóbb önvezető funkciók. Segítségükkel a sofőrnek vagy nem kell egyáltalán levennie tekintetét az útról vagy lesz lehetősége és ideje arra, hogy átengedje a vezetést ideiglenesen az autónak. Így már valóban megnyugtatóbb az Audi buzgó gomb- és kapcsolóellenessége, a csupakijelzős autóik vezetése nem jelent majd biztonsági kockázatot.

Forrás:

További autós hírek

Egy nő vesztette életét hétfőn délelőtt a 86-os főúton, ahol egy Mazda személyautó és egy kamion ütközött frontálisan – adta…

Meghalt a műszaki hibás busznak ütköző személygépkocsi utasa a vezetője pedig súlyos sérüléseket szenvedett Noszlop és Bakonygyepes között. Az eset…

Szamarak és juhok százai akadályozták a forgalmat a romániai A2-es autópályán kedden, mivel egy pásztor az autópálya Duna-hídján terelte át…

“Az elsőnél figyeljétek a zöld lámpát a jobb szélén, bőven szabadot jelez már egy ideje, ha nem figyelek, lehet, hogy…

Dunaharasztiban az Alsó-Duna soron egy személyautó csúszott a Dunába. Szerencsére nem ült benne senki. – írja a katasztrófavédelem. A helyszínre…

Kapcsolódó írások

Audi Q4 e-tron tanulmányautó
2019. július 10.
A jövőben hangvezérlés és HUD lesz az autókban érintőképernyők helyett, legalábbis ezt mondja az Audi.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
1968 Audi 100 C1, baba kék, kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, nyitott ajtó, nő áll ki belőle
2019. december 07.
Fennállása alatt az Auto Union számos nagyszerű autót mutatott be, melyek mind nagy hatással voltak a weimari köztársaság és az NSZK autóiparára. Ma ezek közül ötöt ismerhetsz meg
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.