2019. június 24. | 16:00

Érdekes matekozás után jutott erre az eredményre egy tanulmány.

Egy frissen megjelent tanulmány szerint egy tisztán elektromos autó a lágy hibrid rendszerrel ellátott kocsiknál 21-szer, míg a teljesen hibrid autóknál (ide tartozik az általunk is tesztelt Toyota Prius, Hyundai Ioniq páros többek között) 14-szer környezetszennyezőbb (a lítium-akkumulátor gyártás környezetterhelése miatt).

A tanulmány elosztja az akkumulátor kapacitását (kWh) a jármű szén-dioxid kibocsátás megtakarításával (g/km/kWh). A matekóra végén arra a megállapításra jut a tanulmány, hogy egy nagy akkumulátorral felszerelt elektromos autó csupán 3,5 g/km/kWh szén-dioxidtól kíméli meg a légkört, miközben egy hibrid autó akár 50,5 g/km/kWh, egy lágy hibrides kocsi pedig akár 73,9 g/km/kWh szén-dioxid kibocsátást is megspórolhat.

Ugyanakkor a tanulmányt elkészítő cég, az Emissions Analytics is elismerte, hogy a számításába nem vette bele az üzemanyag kitermeléséből, finomításából és szállításából, illetve a villamosenergia-termelésből származó szén-dioxid kibocsátást. Ez pedig azért rögtön más megvilágításba helyezi a történetet.