2019. július 14. | 16:45

A döntés negatívan érint olyan gyártókat, mint a Volkswagen, a Renault vagy a Toyota.

Társszerző: Hajdu Balázs

21 ország – köztük Németország, Franciaország és Olaszország – a wifi alapú autók ellen szavazott Brüsszelben. A döntés megosztotta az autós és technológiai iparág képviselőit. A hír érzékenyen érint olyan meghatározó gyártókat, mint a Volkswagen, a Renault vagy a Toyota. A vezetéknélküli kapcsolattal szemben a 5G-t (ötödik generáció) támogatók között van az autógyártók részéről a BMW, a Daimler, a Ford, a PSA, míg a kommunikációs cégektől az Intel, a Qualcomm, a Huawei és a Samsung.

Az Európai Bizottság szeretné szabályozni az egymással összeköttetésben lévő autókat. A terület kiemelt figyelmet kap, hiszen eurómilliárdos bevételt hozhat fent listázott cégeknek. Mindkét oldalon jelentős lobbizás indult be, hiszen sokan szeretnék a wifi technológiát látni az autókban. Az 5G szabvány mellett érvelők azt mondják, hogy az a technológia szélesebb körben használható, hiszen az autókat összeköti egymással valamint a környezettel egyaránt, ezáltal használható szórakoztatásra, forgalmi adatok lekérésére és navigációra is.

A wifi technológiát támogatók legerősebb érve, hogy ez már jelenleg is elérhető, így gyorsabb ütemben tudnák javítani a közlekedésbiztonsági mutatókat. Ha az 5G elterjedtebbé válik, az az önvezető technológia fejlődéséhez járulhat hozzá. A SEAT vezérigazgatója, Luca de Meo szeretne egy olyan világban élni, melyben összeköttetésben lehetsz az autóddal, sőt, a háztartási eszközökkel is.

„Személy szerint úgy gondolom, hogy az autóipar igazolni fogja a befektetés létjogosultságát. Ezzel együtt kreatívnak kell lennünk. Kísérleteznünk kell, meg kell vizsgálnunk az elérhető funkciókat. Reméljük, hogy a piac igent mond ezekre az autókra, hiszen könnyebben megelőzhetővé válnak a balesetek. Nekem ez megéri a befektetett pénzt, hiszen értéket teremthetünk vele” - mondta a SEAT első embere.

Szerinted milyen technológiát kellene alkalmazni a jövő autóiban?