2019. március 29. | 11:21

A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz.

A BMW-nél épp úgy nem újdonság az elsőkerék hajtás, mint például a Mercedesnél, tudni illik, lassan 5 éve vált elérhetővé fronthajtással a 2-es Active Tourer, ezt követte az X1, majd jött az X2. Ezen típusok, illetve a gyártó néhány MINI modellje is az UKL architektúrára épülnek, mely négyhengeres erőforrásokat, valamint front vagy összkerékhajtást takar. Az 1-es esetében is lehet szó elsőkerekes típusról, a kínai piacon forgalmazott szedán tekintetében.  

BMW 1-es sorozat harmadik generáció

A harmadik generációs 1-est jelentős mértékben újragondolták és ez nem csupán a hajtásláncbéli különbségekre értendő. A kifutó modellhez képest a benzin- és dízelmotorok felhozatalán is módosítottak egy s mást. Az ötajtós hatchback alá az UKL padlólemez továbbfejlesztett változata kerül, melyet FAAR-nak neveztek el.

A BMW megerősítette, hogy az új 1-es sorozat karosszériája 20 kg-mal nyom kevesebbet, mint az előd és emellett csomagtér-kapacitása is nőtt, mely azt jelenti, hogy az eddigi 360 liter helyett immáron 380 liternyi holmit tud elcipelni hátsójában.

vadonatúj BMW 1-es sorozat

Az új kis kompakt utastere is módosult: annak köszönhetően, hogy a jármű magasabb és hosszabb lett, illetve a hátsókerék-hajtás „vesztesége” miatt a hátsó üléssorban utazók +20 mm lábtérrel gazdagodnak. Ehhez nagyobb fejtér (+19 mm) is társul a tető magasabb, kidolgozottabb vonalvezetése végett.

Dobpergés: a BMW 1-es sorozat motorfelhozatala

A BMW egyik bestseller modelljéről a számos információ mellett gyári fotókat is közölt a gyártó, mindeközben odafigyelve arra, hogy jól álcázza a járművet. Az új széria csúcsmodellje az ígéretek szerint az M135i xDrive értelmében valósul majd meg, melyet a márka 2,0 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja fog hajtani, 306 lóerős összteljesítménnyel.

Belépő szinten a 118i mutatkozik az átdolgozott 1,5-ös turbós 3 hengeres MINI-től kölcsönzött benzinmotorjával, 138 lóerős maximális teljesítménnyel. Teljesítményre vonatkozó adatokat egyelőre nem közölt a gyártó, viszont a súlycsökkenést és a továbbfejlesztett erőforrásokat nézve némi javulás lesz mérhető a második generációs modell 8,7 mp-es 0-100 km/h-s sprint idejéhez képest.

BMW 1-es sorozat álcázva

A soron következő 120d a 190 lovas 2,0 literes négyhengerest kapja és a benzinestől eltérően nem 7, hanem nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez, opcionálisan akár mind a négyhez!

Az új FAAR architektúra csak négyhengeres erőforrásokkal kompatibilis, ami azt jelenti, hogy az M135i-nek az üvöltő sorhatot egy 302 lóerős turbófeltöltős 2,0 literes négyhengeresre kell cserélnie. A hathengeres-nyújtotta mormogás kompenzálásaként hangszórók felelnek az auditív élményekért.

fronthajtásos 1-es BMW 2019

A Volkswagen Golf R és a Mercedes-Benz A45 AMG, valamint a Ford Focus RS közvetlen riválisának a hátsókerék-hajtást is xDrive-ra kellett cserélnie. Neked mi a véleményed a fronthajtásos 1-esről? Szerinted képes lesz ugyanazt az élményt nyújtani használójának, mint a korábbi verziók?