2020. január 10. | 13:36

A városi kisautókban egy 1,0 literes benzines motor mellé került a 12V-os lágyhibrid rásegítés.

A két kis cirkáló lesz a Fiat új modellcsaládjának első forgalomban mozgó elektromos hírnöke, mielőtt utcára kerülne az idénre ígért új 500e. A hibridek februárban és márciusban kerülnek az utakra, egy lágyhibrid technológiát alkalmazó rendszerrel, amivel a Fiat szerint akár 30 százalékkal is javítható az emisszió.

Az 1,2-es motorokat elhagyva egy kisebb, 1,0 literes háromhengeres erőforrást kapnak, ami a 12 voltos rendszer lítium ion akkumulátorát használja a belsőégésű motort segítő elektromotorhoz. A rendszer így 70 lóerős teljesítményre lesz képes.

A beépített lágyhibrid technika fékezéskor képes visszanyerni annyi energiát, ami a start-stop rendszer üzemeltetéséhez szükséges és megtámogatja a benzines erőforrást kigyorsításokkor. A hibrid hajtásnak köszönhetően az autó 30 km/h alatti üresben guruláskor képes leállítani a motort. Mind a két típust 6 fokozatú kéziváltóval szerelik, így a városon kívül közlekedés is gazdaságosabban lehet velük furikázni. A Fiat szerint az autók súlypontja lejjebb került, így még jobb vezethetőséggel büszkélkedhetnek.

Az 500-as és a Panda is egy Launch Edition modellel mutatkozik be, ami tartalmaz egy mással össze nem téveszthető frappáns H logót, zöld fényezést és egy Seaqual utasteret. A Seaqual beltér 90 százalékban szárazföldről, 10 százalékban tengerekből gyűjtött újrahasznosított műanyagokból készült.

A fiat elkötelezte magát az elektromotorizáció mellett, de azt tervezi, hogy a megújúlt 500e-vel párhuzamosan a mára már 13 éves előző generációt is értékesíti. Az olasz márka nagyon bízik az új autóipari egyesülésben, aminek részese lesz. A PSA-csoporthoz történő csatlakozás létrejötte nagymértékben gyorsíthatná a villamosítási terveket.

Talán a következő lépés az lágyhibrid rendszerek és az 500e közötti köztes megoldásként, egy rendes hibrid vagy akár egy plugin verzió a beharangozott új SUV-k valamelyikében?