2020. február 17. | 09:49

A németeknek megjött az eszük: az elektromos hajtás kisautóba való, nem böszme SUV-ba.

A következő években az Audi is elektromos modell-offenzívát tervez, és a jelek szerint köztük van egy ilyen városi villanyautó is. Igaz, a jármű még csupán tervezési fázisban van, semmi konkrétumról nincs szó, ha érkezik is, majd legkorábban 2-3 év múlva. Ezt maga a márka marketing igazgatója, Fermín Soneira Santos erősítette meg az Auto Express magazinnak.

Kézenfekvőnek tűnik, hogy a Volkswagen–csoport prémiummárkája is előrukkol egy kisméretű elektromos autóval, hiszen a konszernnek készen van a technológiája, nem lenne szükséges teljesen nulláról kifejleszteni az autót. A MEB Entry padlólemez szolgál majd alapjául a következő elektromos Volkswageneknek, így miért ne kaphatná meg az Audi is ugyanazt az alapot.

A képeken látható Audi AI:Me tanulmányautó adhat némi támpontot az Audi elképzeléséről, melyet a 2019-es Sanghaji Autószalonon mutattak meg nagyközönségnek. A koncepciót egy, a hátsó tengelyre szerelt 170 lóerős villanymotor hajtja, az akkumulátor pedig 65 kilowattórás kapacitással rendelkezik. Ez a kombináció nem hangzik rosszul, virgonc viselkedésre és városban emészthető hatótávra enged következtetni.

A márka egyelőre nem szolgált érdemi információval arról, hogy pontosan mely piacon vagy piacokon tervezik bevezetni a kis elektromost, de a méretek és a specifikáció alapján csak Európa lehet a célkeresztben. A két másik jelentős villanypiac Kína és az Észak-Amerika, de míg a kínai vásárlók az Audik esetében inkább a nagyméretű limuzinokra és szabadidő-autókra izgulnak, addig Amerikában a nagy hatótávolságú és természetesen nagyobb méretű elektromos autókat preferálják.