Bemutatkozott a 2021-es Porsche Panamera

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-08-28, 12:39

A luxusautó modellciklusa felénél megkapta a kötelező ráncfelvarrást.

A legfontosabb változás, hogy ezentúl kettő helyett három hibrid kivitelben is megkapható a zászlóshajó, és leköszön az 550 lóerős Panamera Turbo, helyét az új Turbo S veszi át. Átdolgozott, 4,0 literes V8-as motorja 80 lóerővel többet, azaz 630 lóerőt fog teljesíteni, forgatónyomatéka pedig 770-ről 820 Nm-re nő. A hírek szerint 2,9 másodperc elég lesz neki a 100 km/órás sebesség eléréséhez, amivel fél másodperccel gyorsabb lesz, mint a búcsúzó sima Turbo. Végsebesség tekintetében is lesz növekedés természetesen, a Turbo S akár 315 km/órával is hasíthat, ami 11 km/órával több, mint a mostani Turbo esetében.

Porsche Panamera 2021 elölről

Az ismert Panamera GTS kivitel is izmosodik, hogy csökkentse a megjelenő Turbo S után keletkező rést, 460 lóerőről 480-re nő a teljesítménye. Egykor a GTS kivitel szívó V8-as motort kapott, egy ideje azonban már az is turbóval lélegeztetett. A rajongók nemtetszését csillapítandó az új GTS erőforrását úgy hangolták, hogy ereje lineárisabban, a fordulatszám növekedésével épüljön fel, mint egy szívómotor esetében, a megfelelő öblösebb hangzásról pedig átdolgozott kipufogórendszer gondoskodik.

Porsche Panamera 2021 oldalról

Az új hibrid a Panamera 4S E-Hybrid nevet kapja, és a sima 4 E-Hybrid, valamint a szintén hibrid csúcsmodell Turbo S E-Hybrid közé ékelődik majd be. A 4S E-Hybrid meglehetősen erős lesz, 2,9 literes V6-os bitrubó motorja a kiegészítő villanymotorral együtt 560 erőt fog kipumpálni magából. Hogy a mostani 4 E-Hybrid a 462 lóerőről, vagy a csúcs-Panamera 680 lóerőről mennyire fog erősödni, az majd egy későbbi időpontban derül ki.

Porsche Panamera 2021 hátulról

Az új 4S hibrid kivitel menetteljesítményei meggyőzőek lesznek, a Porsche 3,7 másodperces 100-ra gyorsulásról és 296 km/órás végsebességről beszél. Összehasonlításképpen, a mostani 4 hibrid 4,6 másodperc alatt gyorsul és 278 km/órával képes maximum menni. Talán relevánsabb információ azonban, hogy valamennyi hibrid Porsche Panamera akkumulátorának mérete is javul, a jelenlegi 14,1 kW-óráról 17,9 kW-órára nő a kapacitás. Egyelőre csak a 4S hibrid elektromos hatótávja ismert, a WLTP-szabvány szerint 54 km-t lesz képes megtenni az eltárolt elektronokkal. Ez 30%-os javulás a 4 E-Hybridhez képest.

Porsche Panamera 4s E-Hybrid Sport Turismo 2021

A faceliftes modellben nem csupán az erőforrások változnak a lemezek alatt, teljesen átdolgozott futómű, új menetdinamikai programok (PASM), új kormányzás és javított stabilitáskontrol is jár a megújult Panamérához. A Porsche azt mondja, hogy az autó sokkal inkább környezetbarát, jelentősen komfortosabb és sportosabb is lesz egyúttal, mint a régi. Na igen, mi mást is mondhatnának?

Porsche Panamera 2021 műszerfal

Ami a kívülről is látható változásokat illeti, mind a hagyományos szedán, a nyújtott Executive limuzin és a kombi Sport Turismo is kap némi ráncfelvarrást. 2021-től alapáron jár mindhárom modellhez a most még fizetős Sport Desing orr, ami nagyobb légbeömlőket, sportosabb hűtőrácsokat és egyúttal új kialakítású első fényszórókat, illetve menetfényeket takar. Hátul csupán az átrajzolt LED-es lámpák jelentik a változást. Opcióként jön egy 20-as és egy 21-es felnigarnitúra, amivel immáron 10 felni közül lehet választani.

Porsche Panamera 2021 beltér

A belső térben nem eszközöltek változtatásokat, de az infotainment rendszer funkcióin javítottak. A hangvezérlés, a táblafelismerés és az okostelefon-tükrözés is sokkal gördülékenyebben, jobban működik, mint korábban. A vezetéstámogató rendszerek tárháza is bővült olyan értelemben, hogy ezentúl a sávtartót és a táblafelismerő funkciót is alapáron megkapja valamennyi modell. A hivatalos magyarországi árak még nem ismertek, de ez hamarosan megváltozik, mert ősztől már rendelhető lesz az új Porsche Panamera.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Opel Astra 2019
2019. július 05.
Az Opel már hónapok óta teszteli a frissített Astra szériát, mely végül csak-csak bemutatkozott hivatalosan is!
Mercedes-AMG E63S 4MATIC+ 2020
2020. június 18.
Az egyik fő rivális, a frissített BMW M5 éppen csak bemutatkozott, de nem váratott magára sokat a faceliftes csúcs E-osztály leleplezése sem.

További hírek