2018. május 02. | 15:36

A Porsche bemutatta legnagyobb, konnektoros szabadidőautójának frissített változatát, mely a népszerű Panamera 4 E-Hybrid hajtásrendszerét örökli.

2018-ban megújul a konnektoros Porsche Cayenne! Na de hogyan jön össze ez a félelmetes lóerőszám? A négykerék meghajtású monstrum egy 3,0 literes, 340 lóerős (korábban 333 LE) V6-os robbanómotort használ, ellentétben a Panamera 2,9 literes egységével, mely csupán a főtengely hossza miatt veszít 100 köbcentit lökettérfogatából. A nyolcsebességes Tiptronic S váltó és a 136 lóerős villanymotor (korábban 95 LE) szintén a puttonyosból érkezik, így összesen 462 lóerőre tettek szert, az előző 416-hoz képest. Az alapjárattól rendelkezésre álló 700 Nm-es kombinált forgatónyomaték jóvoltából a Cayenne E-Hybrid 5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, végsebessége 253 km/h. Tisztán elektromos üzemmódban kicsivel több, mint 40 kilométert tud megtenni, zéró emisszióval a végsebessége 135 km/h. A 10,8 kWh-ról 14,1 kWh-ra növelt akkucsomagot 220 V-ról közel 8 óra feltölteni teljesen, de ez lerövidíthető majdnem 3 órára, ha a 7,2 kW-os fedélzeti töltőt külön kéred az autóhoz. A töltés sebessége a Porsche Connect applikáció segítségével távolról is vezérelhető. Az átlagos fogyasztás kombinált hajtáslánccal a New European Driving Cycle szerint 2,7 liter környékén mozog, nyugodtan számolhatsz 2-3 liter plusszal valós használat esetén. Ez a hibrid hajtáslánc nem mellesleg a 918 Spyderben mutatkozott be 2013-ban. A Porsche elmondása szerint Sport Plus használhatod ki az akkuk teljes kapacitását, Sport módban a folyadékhűtésű akkumulátorok valamivel kevesebbet tesznek be a közösbe és így folyamatosan visszatöltve biztosítják az alulról érkező félelmetes nyomatékot. A Porsche Cayenne E-Hybrid a közel 24 millió forintos induló árával a legdrágább SUV a sorban, azonban a Panamera 4 E-Hybrid sikereire építve nagy lehet rá a kereslet: 2017-ben a Panamera összes értékesített darabjából a benzines 35%-ot a hibrid pedig 50%-ot tett ki. A megújult hajtáslánc mellett új vezetőtámogató technológiák is érkeznek: a Porsche 2019-ben mutatja be a teljesen színes head-up display-t, a továbbfejlesztett adaptív tempomatot és sávtartót, távolról vezérelhető fűthető és masszázs üléseket, hűthető hátsó üléseket, valamint az új 22 colos könnyűfém kerekeket. Forrás: