462 lóerővel érkezik az új Cayenne E-Hybrid

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A Porsche bemutatta legnagyobb, konnektoros szabadidőautójának frissített változatát, mely a népszerű Panamera 4 E-Hybrid hajtásrendszerét örökli.

2018-ban megújul a konnektoros Porsche Cayenne! Na de hogyan jön össze ez a félelmetes lóerőszám? A négykerék meghajtású monstrum egy 3,0 literes, 340 lóerős (korábban 333 LE) V6-os robbanómotort használ, ellentétben a Panamera 2,9 literes egységével, mely csupán a főtengely hossza miatt veszít 100 köbcentit lökettérfogatából. A nyolcsebességes Tiptronic S váltó és a 136 lóerős villanymotor (korábban 95 LE) szintén a puttonyosból érkezik, így összesen 462 lóerőre tettek szert, az előző 416-hoz képest.

Porsche Cayenne konnektoros változat

Az alapjárattól rendelkezésre álló 700 Nm-es kombinált forgatónyomaték jóvoltából a Cayenne E-Hybrid 5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, végsebessége 253 km/h. Tisztán elektromos üzemmódban kicsivel több, mint 40 kilométert tud megtenni, zéró emisszióval a végsebessége 135 km/h.

Porsche Cayenne hibrid

A 10,8 kWh-ról 14,1 kWh-ra növelt akkucsomagot 220 V-ról közel 8 óra feltölteni teljesen, de ez lerövidíthető majdnem 3 órára, ha a 7,2 kW-os fedélzeti töltőt külön kéred az autóhoz. A töltés sebessége a Porsche Connect applikáció segítségével távolról is vezérelhető. Az átlagos fogyasztás kombinált hajtáslánccal a New European Driving Cycle szerint 2,7 liter környékén mozog, nyugodtan számolhatsz 2-3 liter plusszal valós használat esetén.

Ez a hibrid hajtáslánc nem mellesleg a 918 Spyderben mutatkozott be 2013-ban. A Porsche elmondása szerint Sport Plus használhatod ki az akkuk teljes kapacitását, Sport módban a folyadékhűtésű akkumulátorok valamivel kevesebbet tesznek be a közösbe és így folyamatosan visszatöltve biztosítják az alulról érkező félelmetes nyomatékot.

Porsche Cayenne E-Hybrid beltér

A Porsche Cayenne E-Hybrid a közel 24 millió forintos induló árával a legdrágább SUV a sorban, azonban a Panamera 4 E-Hybrid sikereire építve nagy lehet rá a kereslet: 2017-ben a Panamera összes értékesített darabjából a benzines 35%-ot a hibrid pedig 50%-ot tett ki. A megújult hajtáslánc mellett új vezetőtámogató technológiák is érkeznek: a Porsche 2019-ben mutatja be a teljesen színes head-up display-t, a továbbfejlesztett adaptív tempomatot és sávtartót, távolról vezérelhető fűthető és masszázs üléseket, hűthető hátsó üléseket, valamint az új 22 colos könnyűfém kerekeket.

Porsche Cayenne elektromos szabadidőautó

Forrás:

További autós hírek

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kereskedelmi forgalomban várhatóan 2021-ben kapható majd, de valaki már csapatja vele 🙂 A durván 3 hete leleplezett monstrum most közúton…

Kapcsolódó írások

Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.
Porsche Taycan
2018. szeptember 24.
Nem gyárt több dízel autót a Porsche, helyettük inkább a hibrid és az elektromos modellek fejlesztésére koncentrál majd.
2020-as Porsche Taycan fényszórója
2018. november 26.
A sportautógyártó szerint régóta dolgoznak az elektromos technológiával, így minden igényt kielégít majd az új Taycan
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül