2020. július 20. | 18:00

A Jeep Renegade 4xe és a Jeep Compass 4xe modellek sikeresen ötvözik a kiváló terepjáró képességeket a kedvező városi fogyasztással.

Ma már nem elég a macsós megjelenés, a szögletes vonalak és a masszív összkerékhajtás a sikerhez a férfias terepjárók között, égető szükség van a környezettudatosságra is, ha valaki labdába akar rúgni. Szerencsére most már a Jeep kínálatában is elérhető lesz két tölthető plug-in hibrid modell, a Jeep Compass 4xe és a Jeep Renegade 4xe. Autók, amelyekkel az úttalan utak és a környezetvédelem jegyében korlátozott városi zónák is egyaránt elérhetőek.

Az autók hátulján díszelgő 4xe felirat és a kék színű modellnév árulkodik majd ezentúl a legharsányabban arról, ha a hibrid Jeepekkel van dolgunk. Ezek orrában egy 1,3 literes benzines erőforrás teljesít szolgálatot, amely erejét egy 6 sebességes automata váltón keresztül adja le és az első kerekek hajtásáért felel, a hátsó tengelyen pedig villanymotor gondoskodik ugyanerről. A rendszer elérhető összteljesítménye választott kiviteltől függően 190 vagy 240 lóerő.

A villanymotor energiaigényét egy 11,4 kWh teljesítményű akkumulátor szolgálja ki, amellyel akár 50 kilométeres tisztán elektromos hatótáv is elérhető a WLTP mérések alapján. Ezáltal mind a Compass, mind pedig a Renegade plug-in hibrid változatai jogosulttá válnak a zöld rendszámra és a vele járó további kedvezményekre és előnyökre, továbbá környezetbarát, helyi emissziómentes városi autózást tesznek lehetővé. A teljes feltöltéshez otthoni körülmények között 3 óra szükségeltetik, Type 2-es utcai gyorstöltőt használva pedig 1,5 óra (max. töltési teljesítmény 7,2 kw).

A beltérben a legszembetűnőbb újdonságot az üzemmódválasztó gombok jelentik, amelyek segítségével Hybrid, Electric, illetve E-Save beállítások között válogathatunk. Az elsőt kiválasztva az autó a pillanatnyi igények alapján a legoptimálisabban osztja be a rendelkezésre álló elektromos kapacitást. Electric üzemmódban csak a 60 lóerős elektromotor hajt, míg az E-Save beállítást kiválasztva takarékoskodhatunk a töltöttséggel.

További újdonság a teljesítmény- és energiafelhasználási monitor, amely a 8,4 colos központi- vagy a 7 colos műszerfali kijelzőn is megjeleníthető. A tölthető hibrid Jeepeket vásárlók olyan extrákat is kapnak a hagyományos modellekkel szemben, mint a kétfokozatú regeneratív fékezés vagy az utastér előhűtése. Ez utóbbit egy okostelefon-alkalmazás segítségével vagy az autó infotainment rendszerében lehet beprogramozni. Fontos kiemelni továbbá, hogy a hibrid kivitelek csomagtartó mérete nem változik, azaz ugyanannyi hely áll a csomagok rendelkezésre, mint a hagyományos modellek esetében.

A hibrid terepjárók remekül ötvözik a sároscsizmás dagonyázást a modern világ emissziós elvárásaival. A Jeep bevallása szerint a villanyosított modellek még jobb terepjáró képességekkel rendelkeznek, mint a hagyományos modellek köszönhetően a nyomatékos, gyorsan reagáló és precízen szabályozható elektromotornak. Továbbá a rendszer teljesen vízhatlan, így a gázlómélység sem romlott, a vezetőnek nem kell aggódnia a terepjárás közben az elektromos alkatrészek épsége miatt.

Ami a menetteljesítményeket illeti, az erősebb kivitelek 7,5 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órás sebességre, végsebességük pedig 200 km/óra lesz, de ez az érték tisztán elektromos üzemmódban 130 km/órára csökken. A fogyasztás a WLTP-ciklus mérései alapján 2,1 – 2,4 literre jön ki, természetesen teljesen feltöltött akkumulátorok esetén, amikor lehívható az összes elektromos hatótáv. Az árak egyelőre sem euróban, sem forintban nem ismertek és arról sincsenek információk, hogy pontosan mikor indulhat a forgalmazás Európában és Magyarországon. Várhatóan hamarosan, még a nyár folyamán rendelhetővé válnak a hibrid Jeepek.

Jeep hivatalos sajtótájékoztató

Jeep