2019. szeptember 12. | 09:44

Új korszak kezdődik a német autógyár életében.

Társszerző: Hajdu Balázs

Lehullt a lepel az „Új Volkswagenről”. A Frankfurti Autószalon első sajtónapja előtti estén a Volkswagen bemutatta új stílusirányát és emblémáját. Egy új korszak kezdődik a német autógyár életében.

A VW az elektromos jövő jegyében bemutatta az ID.301 modellt is. A vállalat egy modernebb és autentikusabb irányvonalat követve kíván minden igényt kielégítő szolgáltatást nyújtani az ügyfeleiknek. Az új embléma és stílus rugalmasságra és a digitális alkalmazások használatára törekszik. A logó lapos, kétdimenziós kialakítása világosabb és letisztultabb lett. A Volkswagen átalakulása a világ egyik legnagyobb újjászervezési kampánya. A teljes átváltozás várhatóan 2020 közepéig megy végbe.

„Az új stílusirány és brand dizájn egy új korszak kezdetét jelenti a Volkswagen számára. Az új tartalom és termékek kialakításával a márka alapvető átalakuláson megy keresztül, egy kibocsátás-semleges jövő felé haladva. Itt az idő, hogy céljainkat világossá tegyük a közvélemény felé” - mondta Jürgen Stackmann, az igazgatótanács kereskedelmi és marketing vezetője.

A fejlesztésben a vállalat főtervezője, Klaus Bischoff is kulcsszerepet játszott.

„Az új márkadizájn megtervezése során egy autentikus kommunikációs platformot hoztunk létre az elektronikus mobilitás megfelelő bemutatása érdekében. A jövő Volkswagenje az „első a digitális” és a „nincs szűrő” jeligék alatt fejlődik” - tette hozzá Bischoff.

Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója elmagyarázta a változások hátterét.

„Egy átfogó, globális márkaélményt szeretnénk létrehozni, minden létező csatornán keresztül. Fő alapelvünk, hogy a jövőben nem a tökéletes hirdetésekre kell törekedni. Sokkal emberibbé és emberközelebbivé akarunk válni, alkalmazkodva a vásárlók perspektívájához” - ecsetelte Sengpiehl.

Az új márkadizájn stratégiai alapjait a Volkswagen Dizájn- és Marketing csapata közösen fektette le. A folyamatba a vállalat összes részlegét bevonták, ennek köszönhetően rekordidő alatt, mindössze 9 hónap leforgásával jött létre a koncepció. A projektbe 19 belső csapatot és 17 külső ügynökséget vontak be.

A globális átalakulást a költséghatékonyság, és az erőforrások megőrzése hatja át. Első körben Európában, majd októberben Kínában is észrevehető lesz a változás, míg Észak- és Dél-Amerikában lépésről lépésre viszik véghez az átalakítást 2020 elejétől. Összességében 171 piac és 154 ország érintett, mindent egybevetve 70 000 emblémát fognak lecserélni.

A történelem során először a Volkswagen hanglogóval is fog rendelkezni. Ennek köszönhetően akusztikus tekintetben is megkülönböztethetők lesznek. A márka új viuzális nyelvezete is eltér az eddig megszokottaktól. Középpontban az emberek lesznek – többé nem a tökéletesség lesz a legfontosabb a járművek ábrázolásában. A jövőben olyan életszerű helyzeteket kívánnak bemutatni, melyekkel a vásárlók azonosulni tudnak.

Ami a járműveket illeti, fontos szerepet kap majd a fény, hiszen az új emblémát megvilágítják az autókon, a vállalat épületein, és a kereskedésekben is.

Még egy érdekesség, hogy bár több évtizeden át férfihangot használt a Volkswagen az autók hirdetéséhez, mostantól – szinte minden országban – kellemes, ám magabiztos női hangot hallhat a közönség. Nemrég betiltottak egy Volkswagen reklámot az Egyesült Királyságban, talán ennek is köszönhető ez a döntés.