Bemutatta új logóját és stílusirányát a Volkswagen

Közzétéve:
2019-09-12, 07:44

Új korszak kezdődik a német autógyár életében.

Társszerző: Hajdu Balázs

Lehullt a lepel az „Új Volkswagenről”. A Frankfurti Autószalon első sajtónapja előtti estén a Volkswagen bemutatta új stílusirányát és emblémáját. Egy új korszak kezdődik a német autógyár életében.

A VW az elektromos jövő jegyében bemutatta az ID.301 modellt is. A vállalat egy modernebb és autentikusabb irányvonalat követve kíván minden igényt kielégítő szolgáltatást nyújtani az ügyfeleiknek. Az új embléma és stílus rugalmasságra és a digitális alkalmazások használatára törekszik. A logó lapos, kétdimenziós kialakítása világosabb és letisztultabb lett. A Volkswagen átalakulása a világ egyik legnagyobb újjászervezési kampánya. A teljes átváltozás várhatóan 2020 közepéig megy végbe.

„Az új stílusirány és brand dizájn egy új korszak kezdetét jelenti a Volkswagen számára. Az új tartalom és termékek kialakításával a márka alapvető átalakuláson megy keresztül, egy kibocsátás-semleges jövő felé haladva. Itt az idő, hogy céljainkat világossá tegyük a közvélemény felé” - mondta Jürgen Stackmann, az igazgatótanács kereskedelmi és marketing vezetője.

A fejlesztésben a vállalat főtervezője, Klaus Bischoff is kulcsszerepet játszott.

„Az új márkadizájn megtervezése során egy autentikus kommunikációs platformot hoztunk létre az elektronikus mobilitás megfelelő bemutatása érdekében. A jövő Volkswagenje az „első a digitális” és a „nincs szűrő” jeligék alatt fejlődik” - tette hozzá Bischoff.

Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója elmagyarázta a változások hátterét.

„Egy átfogó, globális márkaélményt szeretnénk létrehozni, minden létező csatornán keresztül. Fő alapelvünk, hogy a jövőben nem a tökéletes hirdetésekre kell törekedni. Sokkal emberibbé és emberközelebbivé akarunk válni, alkalmazkodva a vásárlók perspektívájához” - ecsetelte Sengpiehl.

Az új márkadizájn stratégiai alapjait a Volkswagen Dizájn- és Marketing csapata közösen fektette le. A folyamatba a vállalat összes részlegét bevonták, ennek köszönhetően rekordidő alatt, mindössze 9 hónap leforgásával jött létre a koncepció. A projektbe 19 belső csapatot és 17 külső ügynökséget vontak be.

A Volkswagen új logója
A Volkswagen új logója

A globális átalakulást a költséghatékonyság, és az erőforrások megőrzése hatja át. Első körben Európában, majd októberben Kínában is észrevehető lesz a változás, míg Észak- és Dél-Amerikában lépésről lépésre viszik véghez az átalakítást 2020 elejétől. Összességében 171 piac és 154 ország érintett, mindent egybevetve 70 000 emblémát fognak lecserélni.

A történelem során először a Volkswagen hanglogóval is fog rendelkezni. Ennek köszönhetően akusztikus tekintetben is megkülönböztethetők lesznek. A márka új viuzális nyelvezete is eltér az eddig megszokottaktól. Középpontban az emberek lesznek – többé nem a tökéletesség lesz a legfontosabb a járművek ábrázolásában. A jövőben olyan életszerű helyzeteket kívánnak bemutatni, melyekkel a vásárlók azonosulni tudnak.

Ami a járműveket illeti, fontos szerepet kap majd a fény, hiszen az új emblémát megvilágítják az autókon, a vállalat épületein, és a kereskedésekben is.

Még egy érdekesség, hogy bár több évtizeden át férfihangot használt a Volkswagen az autók hirdetéséhez, mostantól – szinte minden országban – kellemes, ám magabiztos női hangot hallhat a közönség. Nemrég betiltottak egy Volkswagen reklámot az Egyesült Királyságban, talán ennek is köszönhető ez a döntés.

További autós hírek

Egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság az autógyártók körében is, ami nem csak az elektromos és hibrid modellek piacra dobásában nyilvánul meg.…

Egy new yorki férfi életét vesztette, miután egy véletlenül távolról beindított autó egy másikhoz préselte. A 21 éves Michael Kosanovich…

Rosszul sikerült egy próbaút Szentpéterváron. Egy hölgy szemelt ki magának egy Audi A7-est Szentpéterváron, el is vitte próbaútra, amikor nagy…

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

Kapcsolódó írások

1965 Volkswagen Typ 3 fastback, fekete, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. augusztus 18.
1961-ben a Volkswagen bemutatta a Bogár egy tovább fejlesztett változatát, a szedán Typ 3-t. A faros limuzin akkora sikernek örvendett, hogy a cég rövidesen piacra dobta a kombi és fastback kivitelt is.
A Volkswagen elektromos bogara menet közben
2019. szeptember 06.
A Volkswagen egy klasszikus bogárba rakta az e-Up! elektromotorját.
1964 Volkswagen Typ 147 Fridolin, sárga postás kocsi, elölnézet, oldalnézet, balról döntve
2019. november 09.
A német posta és a Volkswagen közös munkájával 1964-ben megszületett a valaha volt legszeretnivalóbb postás autó, a Typ 147 „Fridolin”
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.