A Renault leleplezte „hidrogénhajtású” koncepcióját (Scénic Vision Concept), amely SUV dizájnelemekkel rendelkezik. A tanulmány egy szokatlan hibrid hajtásláncot is kapott, amely egy villanymotort és egy hidrogén üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszert kombinál.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

A koncepció középpontjában a H2-Tech technológia áll, amelynek célja a töltési idő és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. A hajtáslánc egy elöl elhelyezett, 218 lóerős villanymotorból, egy 22 lóerős hatótávnövelő hidrogén-meghajtású üzemanyagcellás rendszerből és egy 40 kilowattórás kapacitású akkumulátorból áll.

Ez az elrendezés lehetővé teszi, hogy a jármű sokkal könnyebb akkumulátort vigyen magával, miközben a hatótáv nem csökken. A Renault állítása szerint a Scénic Vision szén-dioxid-kibocsátása 75 százalékkal kisebb, mint egy hagyományos akkumulátoros elektromos járműé.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

A kísérleti platformra épülő koncepció 4490 mm hosszú, 1900 mm széles és 1590 mm magas, tengelytávja pedig 2835 mm. A gyártó a súly feliratú rubrika mellé 1700 kg-ot karcolt be, ami a hidrogén üzemanyagcellával való kiegészítés ellenére is közel van a Mégane E-Tech legmagasabb felszereltségű változatához.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

A tervezők a Renault formanyelvének legújabb evolúcióját követték, erősen sarkos karosszériával, erős karaktervonalakkal és futurisztikus részletekkel. A kétdobozos sziluett áthidalja az SUV-k és a ferdehátúak közötti szakadékot, az elöl elhelyezett vékony LED-es fényszórók pedig agresszív megjelenést kölcsönöznek.

A szokatlan formára gyúrt ajtópanelek és a 21 colos kerekek még futurisztikusabbá teszik a koncepciót. Hátulra bumeráng alakú LED-es hátsó lámpák, egy világító jelvény és egy aprócska spoiler került. Gilles Vidal vezető formatervező elmondása alapján a koncepció 90 százalékban készen áll a sorozatgyártásra, bár hozzátette, hogy az autó külsőleg még változhat a jövőben.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

Az utastérben szétpillantva akár azt is gondolhatnánk, hogy a mérnökök valamilyen sci-fi témájú filmből merítettek ihletet. A sofőr előtt elterülő szélesvásznú képernyő egy külső kamera segítségével 24 százalékkal megnöveli a vezető látómezejét. Az arcfelismerő rendszer automatikusan kinyitja az ajtókat, és a jármű beállításait a vezető profiljához igazítja a minél magasabb fokú testreszabhatóság érdekében. Minden ülés mikrofonokkal és hangszórókkal van felszerelve a személyes hangzás és az utasok közötti optimális kommunikáció javítása céljából.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

A járműben felhasznált anyagok több mint 70 százaléka újrahasznosított, 95 százaléka pedig újrahasznosítható. A belső tér bőrmentes, alacsony szén-dioxid-kibocsátású poliésztert használnak, míg a műanyag 30 százaléka biotermelésből származik, közölte a Renault.

Scénic Vision Concept
Fotó: Renault

A koncepció egy 2024-es szériamodell előzetese - valószínűleg az új Scénic előhírnökét mutatták most be. Ez az elektromos-hidrogén hajtásláncot egy hagyományosabb akkumulátoros elektromos hajtásláncra cseréli majd, és a CMF-EV padlólemez nyújtott változatát használja.