2021. szeptember 14. | 11:35

Budapest több milliárd forint veszteséget könyvelt el a meg nem valósult projekt miatt.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. nemzetközi pert indít az elektronikus jegyrendszer fejlesztője és szállítója, a Scheidt & Bachmann nevű német cég ellen, értesült a Népszava. A társaság döntését a Fővárosi Önkormányzat is támogatja.

A BKK azzal indokolja a jogi eljárás kezdeményezését, hogy a német cég által 91 millió euróért (akkori árfolyamon 27 milliárd forintért) vállalt struktúra kiépítése és üzemeltetése nem valósult meg. Ez lett volna a RIGO elektronikus jegyrendszer, amelynek néhány beléptető kapuját már felszerelték a Deák téri metrónál.

A Népszava beszámolója szerint a projekt vesztesége a legfrissebb fővárosi számítások szerint több mint 9 milliárd forintra rúg. A teljes költség pedig 2014 óta az eredetileg betervezett 27 milliárd forintról 37 milliárd forintra nőtt. A rendszer azóta sem működik, a már beszerzett jegyleolvasók és kapuk pedig a raktárban sorakoznak és porosodnak.

A perindítás évek óta napirenden van, Karácsony Gergely főpolgármester már korábban ígéretet tett az elszámoltatásra.

„Nem lehet, hogy ne legyen felelőse az elmúlt évek legnagyobb budapesti botrányának, ezért megpróbáljuk kirángatni a gödörből az ügyet. Vizsgálóbizottság, a BKK új vezetése és a hatóságok is dolgoznak azon, hogy kiderüljön, az előző városvezetés politikai felelőssége mellett kiket terhel büntetőjogi felelősség” - mondta tavaly nyáron a főpolgármester.

Az előző városvezetés korrupciógyanús ügyeit vizsgáló bizottság úgy döntött, hogy az üggyel kapcsolatban Vitézy Dávid, a projekt elindítója, Szeneczey Balázs korábbi illetékes főpolgármester-helyettes, valamint az e-jegyrendszer bukása miatt menesztett egykori BKK-vezér Dabóczi Kálmán mellett Tarlós Istvánt és Walter Katalint, a BKK jelenlegi vezérigazgatóját is meghallgatják.