2022. május 11. | 10:20

A bajor cég az idei első negyedévben a csökkenő eladások ellenére növelni tudta bevételeit.

A BMW-csoport adatai szerint az elmúlt évben a Rolls-Royce, a BMW és a Mini modellek iránti kereslet az egekbe szökött, ráadásul egyre nagyobb érdeklődés tapasztalható az elektromos hajtású modellek iránt. Még annak ellenére is, hogy az ukrajnai háború és a koronavírus-járvány utóhatásai igen súlyos ellátási problémákat okoztak.

A bajor vállalat idei első negyedéves pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a BMW-csoport az elmúlt három hónapban 596 907 autót értékesített, ennek 15 százalékát az elektromos járművek adták. Ez a szám egy évvel ezelőtt még 11 százalék volt.

új 7-es BMW
Kép: BMW

Ugyanakkor ez a mennyiség elmarad a 2021-es első negyedév során leszállított 636 606 darab autóhoz képest, ami összességében 6,2 százalékos visszaesést jelent. Ennek ellenére a pénzügyi oldal mégis pozitív mérleggel zárt, hiszen a csoport 12,8 millió dollár profitot könyvelhet el, ami meghaladja az egy évvel korábban realizált nyereséget. Ugyanezt láthattuk nemrég a Bentley esetében is: a drágább autók értékesítésének köszönhetően sikerült növelni a profitot, még úgy is, hogy a cég eladásai csökkentek.

A BMW-csoport eredményei is nagyrészt ennek köszönhetők. A Rolls-Royce például 17 százalékkal több, összesen 1624 darab autót adott el, mint a tavalyi Q1 során. Ezek a drága modellek egyértelműen pótolni tudják a más területeken kieső bevételeket.

Rolls-Royce Phantom
Kép: Rolls-Royce

A negyedéves profitnövekedéshez jelentősen hozzájárult, hogy a bajor vállalat pénzügyi adatai már tartalmazzák a kínai BMW Brilliance Automotive Ltd. eredményeit is. A bajor cég egykor különálló, jelenleg már 75 százalékban a BMW tulajdonában lévő leányvállalata felelős az autók kutatás-fejlesztéséért, beszerzéséért, gyártásáért, értékesítéséért és értékesítés utáni szolgáltatásaiért a délkelet-ázsiai országban. A BMW szerint ez az egyik fő oka annak, hogy az idei év mérlege eddig pozitív eredményt mutat.

A BMW 519 796, míg a Mini 75 847 autót szállított az év első hónapja során. A bajor márka eladásainak 27,7 százalékát a villanyautók adták ebben az időszakban. Míg egy évvel korábban 70 207, addig idén már 89 669 darab elektromosított járművet értékesített a cég a Q1-ben.

Nyitókép: BMW