2020. január 08. | 15:19

A háromhengeres motornak, a quad-turbós dízelnek és a V12-ek ugyanakkor már csak meghatározott ideje van hátra.

A BMW jelenleg sok újfajta terméken dolgozik, ezek közt is élenjárnak az elektromosak. A 2020-as évben jelenik meg például a vadonatúj iX3-as, de mindez korántsem jelenti azt, hogy az autógyártó lemond a belsőégésű erőforrásokról és csak az elektromosításra hajtja fejét.

A bajorok a tudatos tervezés hívei és nagyon is tisztában vannak azzal, hogy az elektromos autózásra történő átállás nem megy egyik napról a másikra. Maga a folyamat, hogy a benzin vagy dízelmotorral működő utolsó jármű legördülhessen a futószalagról alaphangon évtizedekig eltarthat.

Klaus Froehlich, a BMW kutatás-fejlesztési főnöke interjút adott az Automotive News Europenak, amelyben igyekezett a hagyományos motorok őrültjeinek tudtára adni, hogy a cég az elkövetkező években főként a belsőégésű erőforrásokkal fog foglalkozni. Hozzátette, hogy a négy- és hathengeres turbódízelek már csak alighanem 20 évig fognak szerepelni a palettában, ezzel szemben a benzinmotorokkal 30 évre előre terveznek.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a BMW motorkínálatában nem lesznek jelentős változások, hiszen csaknem a világ minden tájékán más, szigorú kibocsátási előírások látnak napvilágot, ami sajnos egyúttal a V12-es motorok végét idézheti elő. Gondolj csak a testes, több, mint 40 milliót felemésztő M760i xDrive-ra és az abban rejlő biturbós, 6,6 literes V12-re, na meg a 601 lóerős összteljesítményre.

Klaus Froehlich azt is elmondta, hogy az autó árát figyelembe véve, nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy egy V12-vel hajtott jármű volánja mögé üljön, ezekből a típusokból a BMW mindössze néhány ezer példányt gyárt éves viszonylatban.

Ez azt jelenti, hogy a V12 jó és hasznos, de annyira mégsem, hogy üzleti szempontból is megérje hosszútávon megtartani. Főként, mivel a szigorúbb előírásoknak történő megfelelés, illetve motorfrissítés több ezer euró költséget vonhat maga után. Egyelőre nem tudni meddig tartják meg a legendás V12-t, a motor túlélési esélyei 2023 után kilátástalanok.

Egy bennfentes árulta el, hogy manapság már nem egyszerű elkészíteni a 4,4 literes ikerturbós V8-ast, mivel az elektromos rásegítéssel működő hathengeres motorok már önmagukban rengeteg nyomatékot képesek leadni, emellett a 600 lóerő teljesítése sem okoz számukra gondot.

A dízel oldalról Klaus Froehlich elmondta, hogy a háromhengeres, 1,5 literes, valamint az M550d-ben és M50d-ben található quad-turbo korának befellegzett. A legfrissebb jelentés szerint a nyomatékorientált 3,0 literes sorhatostól is megválnak az év vége felé. A változások egyúttal az M50d-jelöléssel ellátott X5-öst, X6-ost, és X7-est is érinteni fogják.

Mindezek ellenére, visszatérve a jövőre, ami az elektromosításban rejlik, a BMW frissített CLAR padlólemeze megoldást jelenthet sokféle esetre. A bemutatás előtt álló BMW i4-et már most elöljáróban az „akkumulátorral szerelt 3-as sorozat”-ként emlegetik.

Ne szalaszd el a lehetőséget, hiszen most még vásárolhatsz benzinmotoros BMW-t. Nézz körül a Pannonhandel.eu weboldalán, és keresd a Pannonhandel Invest Zrt. munkatársait (+36 20 262 22 62, info@pannonhandel.eu) bizalommal!