Az autógyártókkal és a világ többi médiumához hasonlóan az Alapjárat csapata sem tudott idén a helyszínről tudósítani neked, mivel a koronavírus miatt lefújták a Genfi Autószalont. A gyártók azonban feltalálták magukat és a tegnapi Év Autója választáshoz hasonlóan a BMW is online bemutató keretein belül rántotta le a leplet az i4 EV koncepcióról.

A BMW i4 EV Gran Coupé elölről fotózva

A bajor gyártó teljesen elektromos Gran Coupéja állítólag 4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót és meg sem áll a 200-as végsebességig. Kérdés, hogy a 600 km-es hatótávot milyen igénybevétel mellett képes produkálni. Ez egyáltalán nem rossz, mivel 530 lóerőnek megfelelő teljesítménnyel párosul.

A meghajtásról a BMW ötödik generációs eDrive technológiája gondoskodik, amely a iX3-ban és az iNext-ben teljesít majd.

A BMW i4 EV hátulról fotózva

A külső formaterv legszembetűnőbb elemei az autó orrán látható hatalmas vesék. Oldalról leginkább a 4-es sorozat Gran Coupéjára hasonlít, köszönhetően a tetővonalnak. A hátulja viszont olyan számomra, mintha arra nem jutott volna elég idő. Kidolgozatlannak hat.

A BMW i4 EV belseje

A beltérben folytatódik a minimalista dizájn, ami nem is kifejezetten rossz. Viszonylag kevés  BMW-s elem lelhető fel. A középső, ívelt infotainment rendszer hasonlít a Mercedes által használtra. A kifinomult kialakítású képernyőn az összes funkció elérhető. A másik szembetűnő elem az üvegtető, amely úgy tűnik, hogy képes kismértékben megszűrni a napfényt, mint a Boeing 787 Dreamliner repülőgépek ablakai. Nekem személy szerint bejön ez a sok rose gold vagy bronz árnyalat, amiből rengeteg található az autóban.

Ezek után kíváncsian várom a gyártásba kerülő modellt. Bár azok a vesék, inkább nem is mondok semmit...