Búcsúzik az 1-es BMW utolsó normális kivitele?

Közzétéve:
2019-02-11, 16:33

Egy speciális kiadással futtatják ki a sorhatos-hátsókerekes konfigurációt a ferdehátú kis Bömösnél

Mivel nemsokára lejár a jelenleg futó 1-es sorozat gyártási periódusa, így egy különleges kisszériával búcsúztatja a gyártó ausztrál divíziója ezt a modellt. Az új generáció bevezetésével egy elég nagy változás következik be, hiszen a kis BMW következő szériája már nem hátsókerekes lesz, és a sorhatos motor sem képezi majd a kínálat részét.

BMW M140i Finale Edition elölről

Ám még mielőtt véget érne ez a jelentős korszak, a bajorok ausztráliai részlege az M140i Finale Edition kivitellel int búcsút ennek a kategóriában egyedülálló motor-meghajtás párosításnak. A klasszikus BMW pártiak ezt a verziót sem tekinthetik tökéletesnek, hiszen nem kérhető ez sem kézi váltóval, a gyártó egy nyolc fokozatú automatával kínálja ezeket az autókat.

A Finale Edition kivitel rengeteg egyedi kiegészítőt kap, ilyenek például a krómozott kipufogóvégek, a fekete színű vesék és a 18 colos alufelnik. Lesz még bennük vezeték nélküli telefontöltési lehetőség, LED fényszórók, napfénytető, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint az adaptív M futómű és a kék féknyerges M fékek is. Biztos, ami biztos, a BMW beletett egy 8,8 colos kijelzőt, Harman Kardon hangrendszert, bőr belsőt és első hátsó parkolóradart az egyedi M140i-be.

BMW M140i Finale Edition hátulról

Az extra felszereltség ellenére ennek a BMW-nek a legcsábítóbb része még mindig a 3,0 literes hathengeres motor és a hátsókerékhajtás. A blokk 335 lóerőt és 500 Nm-t produkál, melynek köszönhetően 4,2 másodperc alatt van százon a verda, a végsebességét pedig 250 km/órára korlátozták.

Amennyiben nem zavar a négyhengeres motor és az elsőkerékhajtás, úgy neked való lesz a kis BMW következő generációja, mely várhatóan még 2019-ben bemutatkozik. Az új széria legerősebb változata a hírek szerint 300 lóerő körüli lesz, és az X2 M35i mintájára xDrive összkerékhajtással érkezik majd. Az mindenesetre szomorú, hogy az 1-es BMW sem lesz már az a hot hatch a jövőben, amilyennek eddig megismerték a vásárlók.

Forrás:

További autós hírek

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését…

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja