Búcsúzik az 1-es BMW utolsó normális kivitele?

Közzétéve:
2019-02-11, 16:33

Egy speciális kiadással futtatják ki a sorhatos-hátsókerekes konfigurációt a ferdehátú kis Bömösnél

Mivel nemsokára lejár a jelenleg futó 1-es sorozat gyártási periódusa, így egy különleges kisszériával búcsúztatja a gyártó ausztrál divíziója ezt a modellt. Az új generáció bevezetésével egy elég nagy változás következik be, hiszen a kis BMW következő szériája már nem hátsókerekes lesz, és a sorhatos motor sem képezi majd a kínálat részét.

BMW M140i Finale Edition elölről

Ám még mielőtt véget érne ez a jelentős korszak, a bajorok ausztráliai részlege az M140i Finale Edition kivitellel int búcsút ennek a kategóriában egyedülálló motor-meghajtás párosításnak. A klasszikus BMW pártiak ezt a verziót sem tekinthetik tökéletesnek, hiszen nem kérhető ez sem kézi váltóval, a gyártó egy nyolc fokozatú automatával kínálja ezeket az autókat.

A Finale Edition kivitel rengeteg egyedi kiegészítőt kap, ilyenek például a krómozott kipufogóvégek, a fekete színű vesék és a 18 colos alufelnik. Lesz még bennük vezeték nélküli telefontöltési lehetőség, LED fényszórók, napfénytető, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint az adaptív M futómű és a kék féknyerges M fékek is. Biztos, ami biztos, a BMW beletett egy 8,8 colos kijelzőt, Harman Kardon hangrendszert, bőr belsőt és első hátsó parkolóradart az egyedi M140i-be.

BMW M140i Finale Edition hátulról

Az extra felszereltség ellenére ennek a BMW-nek a legcsábítóbb része még mindig a 3,0 literes hathengeres motor és a hátsókerékhajtás. A blokk 335 lóerőt és 500 Nm-t produkál, melynek köszönhetően 4,2 másodperc alatt van százon a verda, a végsebességét pedig 250 km/órára korlátozták.

Amennyiben nem zavar a négyhengeres motor és az elsőkerékhajtás, úgy neked való lesz a kis BMW következő generációja, mely várhatóan még 2019-ben bemutatkozik. Az új széria legerősebb változata a hírek szerint 300 lóerő körüli lesz, és az X2 M35i mintájára xDrive összkerékhajtással érkezik majd. Az mindenesetre szomorú, hogy az 1-es BMW sem lesz már az a hot hatch a jövőben, amilyennek eddig megismerték a vásárlók.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon