A Bugatti megtartja a W16-os erőforrását a következő évtizedben is

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-01-31, 11:02

Valljuk be, semmi sem helyettesítheti az őserőt felvonultató 16 hengeres benzinfalót!

Elektromos autók terjedése ide, szigorodó környezetvédelmi előírások oda, a Bugatti vezér szerint nincs a W16-os erőforrásnak párja és alternatívája a szupersportautók birodalmában. A Volkswagen-konszern részeként a kis gyártó hiába férhet hozzá gyakorlatilag bármilyen modern(ebbnek mondott) hajtásrendszerhez, köszönik, nem kérnek belőle.

Bugatti Veyron
A 2005-ös megjelenésekor a 8 literes hengerűrtartalom, a 16 henger, a 4 turbó, az 1001 lóerő és a 408km/h-ás végsebesség sokkolták a világot

Legalábbis a világ leggyorsabb sorozatgyártású autóik esetében biztosan nem. Legyen dízel a Chiron-utód? Vagy hibrid? Esetleg elektromos? Ugyanmár! Mint tudjuk, a villanyosítás remekül működik a szuperautók világában, elég csak a fejlesztés alatt lévő AMG Project One-ra vagy a LaFerrarira gondolni. De mégis, a hangosan ordító, öblös benzinmotornak nincs párja. Így vélekedik a márka igazgatója, Stephan Winkelmann is.

„Nem sietünk a négy turbós W16-os erőforrásunk nyugdíjazásával, az elektromos autók térnyerésének ellenére sem. A Bugatti missziója teljesen más, a 16 hengeres erőforrásnak van még bőven jövője, mely egyedülálló értéket képvisel a világban. Tudja ezt a konszern igazgatója, Herbert Diess is” – mondta Winkelmann.

Az biztos, hogy az ilyen nagyméretű motorok kihalófélben vannak, a jövőt a kisebb, ugyanakkor elektromotorokkal megtámogatott hajtásrendszerek jelentik, hogy úgy tarthassák meg kiváló menetteljesítményeiket a sportautók, hogy közben kevesebbet fogyasztanak. De mindez nem érdekli a Bugattit. Külön úton járnak, büszkék rá és úgy gondolják, hogy pont ettől különlegesek.

Bugatti Chiron
Egy speciális átépített Bugatti Chironnal 2019-ben átlépték a 490 km/h-ás sebességet is

Az biztos, hogy autóik a világ legdrágábbjai közé sorolhatók, megengedhetik maguknak a különcséget. Nagyon a károsanyag-kibocsátási normák miatt sem kell aggódniuk, mert majd az elektromos Volkswagen e-Up!-ok leviszik a flottaátlagot. A néhány száz eladott szuperautó, még ha 40 litert fogyaszt is, nem oszt, nem szoroz.

Bugatti szabaidő-autó
Állítólag a Bugatti dolgozik egy szabadidő-autón is, ám valószínűleg orrában nem a W16-os erőforrást hordja majd

Akár fafejűnek, vagy a környezetre magasról tevőnek is lehetne titulálni a Bugattit és vezetőit, de hozzá kell tenni, hogy valóban nem az a néhány száz, pár havonta megjáratott Chiron és Veyron sodorja klímakatasztrófába a világot, hanem az a sok millió, takarékosnak mondott kisautó, amiből napról napra egyre több rója az utakat.

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
LEGO Bugatti Chiron
2019. szeptember 16.
Több mint 1 millió elem és 13 000 munkaóra, ez a LEGO Technic Bugatti Chiron.

További hírek