2020. január 13. | 16:17

Hatalmas méretek, háromdimenziós megjelenés, hologram és 100%-os testreszabhatóság jelenti a jövőt.

A CES rendezvényei immáron 50 éve a legújabb technológiák bemutatásának színterei. Az eseményre évente a Föld minden tájáról érkeznek cégek, fejlesztők és úttörők, akik be akarják mutatni a jövő technológiáit, legyen szó munkáról, okos eszközökről, okos otthonokról vagy épp az autózásról. Következzenek az idei kiállítás leginkább jövőbemutató autós kijelzői.

Continental 3D Lightfield Centerstack

A sima kijelzők ideje lejárt, azok már a múlté, mondja a Continental, akik szerint a jövőt a valóban 3D hatású kijelzők jelentik. Megoldásuk 2023-ban jelenhet meg először az autókban. Olyan technológiát használnak, amely a képet az LCD képernyő síkja fölé vetíti, azaz valódi háromdimenziós élményben lesz részük a felhasználóknak. Az érintés vezérlés marad, de fejlesztésük azt a hatást váltja ki az emberekben, hogy nem a képernyőn jelennek meg az információk és animációk, hanem a fölött valamivel így kölcsönözve a rendszernek modern kinézetet.

Funai Electric Holographic Touch Display

A japán Funai Electric a holografikus megoldásokban látja a jövőt, hitük szerint az LCD kijelzők mellett a legfontosabb információkat a vezető számára egy head-up displayhez hasonló hologram fogja szolgáltatni. Ez azt jelenti, hogy az aktuális sebesség, az útirány vagy a megengedett legnagyobb tempó mind-mind a levegőbe vetítve jelennek majd meg. A cég vezetője azt nyilatkozta, hogy a megoldás képes lesz az érintések és a gesztusok feldolgozására is, azaz a hologramba kvázi „belenyúlva” lehet majd vezérelni , hogy pontosan mi jelenjen meg és mi ne.

TanvasTouch For Automotive

A robotikában jártas észak-amerikai Tanvas kijelzője már-már a science-fiction kategória. A megjelenő menük, gombok érintésekor a képernyő rezgéssel jelzi a felhasználónak a sikeres interakciót, pontosabban, úgy tűnik, mintha rezegne. A valóságban azonban nem rezeg, hanem elektromos áram segítségével ad visszajelzést. Az áramlöketek impulzusának és erősségének változtatásával különböző érzetet tudnak imitálni, például arra is képes, hogy érintésre fának, fémnek vagy éppen érdes felületnek tűnjön a kijelző. Érdekes.

Byton M-Byte kijelzője

A szinte az egész autó szélességét kitöltő, 48 col képátmérőjű kijelző mérete miatt meglehetősen impozáns. A kínai startup ugyanakkor nemcsak a méretben, hanem a teljes testreszabhatóságban hisz. A fejlesztéskor arra összpontosítottak, hogy a felhasználók 100%-ban igényük szerint variálhassák az autójuk kijelzőjén megjelenő információkat, legyen szó zenehallgatásról, filmnézésről vagy épp videotelefonálásról. Ez már az önvezetés kezdeti korszaka. Természetesen változtathatók a színek, változtatható a háttér, sőt, változtatható a kijelző mérete is, ha a vezető úgy kívánja, csak számára jelennek meg a vezetéssel kapcsolatos adatok, a kijelző többi része kikapcsolt állapotban marad.