A Contintental olyan kereket fejleszt, ami menet közben önállóan képes szabályozni a nyomását.
Az autóipar egyik meghatározó abroncs beszállítója a Continental, egy újfajta innovatív önszabályozós gumiabroncs fejlesztésén dolgozik. Az abroncs a tervek szerint képes lesz saját nyomását szabályozni menet közben.
A tanulmányként bemutatott C.A.R.E (Connected. Autonomous. Reliable. Electrified) rendszer érzékelői folyamatosan figyelik az abroncs különféle paramétereit. A szenzorok segítségével élő adatokat gyűjt a rendszer az abroncs futófelületéről, lehetséges sérülésekről, hőmérsékletéről és nyomásáról. A begyűjtött adatokat rögtön továbbítja a ContiConnect Live-rendszernek, aminek segítségével távszabályozható a gumiabroncs.
C.A.R.E. rendszer részei a kerékbe épített centrifugális pumpák. A forgó kerekekre ható centrifugális erő működésbe hozza a pumpákat, az előállított sűrített levegőt pedig egy tartályban tárolja. Mivel a járműhasználók jelentős százaléka nem ellenőrzi az abroncsok nyomását rendszeresen, gyakran előfordul, hogy az az ideálisnál laposabb kerékkel közlekednek. Ez amellett, hogy féktáv és hirtelen irányváltások esetén veszélyes lehet, növeli az autó üzemanyagfogyasztását. Ezzel egyenesen arányosan, felesleges plusz környezeti terhelést okoz a megnövekedett károsanyagkibocsátás. A Continental PressureProof technologiája megfelelő megoldás nyújtana arra, hogy a guminyomást mindig ideális szinten tartsa.
A technológia még kísérleti és nincs konkrét információ arról, hogy mikor kerülhet tömeggyártásba, viszont az abroncsgyártó állítása szerint remekül alkalmazható a flotta üzemeltető cégek, autómegosztók és később majd a robo-taxi szolgáltatók számára. Az intelligens abroncs a saját tulajdonban lévő elektromos- és önvezető autók esetén is hasznos lehet.
Az elektromos autókhoz tervezett rendszerek fejlesztését nem veszi félvállról a Continental, hiszen idén bemutattak egy 48V-os hybrid rendszert is, ami 30kW-os teljesítmény leadására képes.