2020. július 14. | 10:48

Talán jön egy új Ferrari modell, amit egy amerikai engedélyeztetési folyamat sejtet.

Az autóipar megállás nélkül kisebb nagyobb újdonságok bemutatásával folyamatosan foglalkoztatja a téma érdeklődőit, de a dolgok érdekessége nem minden esetben arányos a bemutatott újdonsággal. Egyes gyártók, mint például a Ferrari, már a puszta létezésével is nagyobb figyelmet kap, mint mondjuk az új Octavia vRS, amit mindenféle motorral lehet már kapni. Most azonban egy ennél sejtelmesebb, de sok rajongó fantáziáját beindító információra bukkantunk.

Egy, az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökségnél (EPA) nemrég benyújtott dokumentum a „2021 Ferrari F164 BCB”, a Portofino modellcsalád egy új, izgalmas változatét rejtheti. Így elsőre talán légből kapottnak tűnik a dolog, de a valamirevaló Ferrari rajongók számára egy fontos részlet van a jármű megnevezésében, az F164-es kód. A jelölés nem más, mint a Portofino modellkódja. 2021-re akár érkezhetne egy ráncfelvarrás is a kocsihoz, de nem valószínű, mert a Ferrari már leadta az EPA felé a 2021-re szóló károsanyag-kibocsájtással kapcsolatos terveit a 2021-es F164 Portofinoval kapcsolatban. 

Az automobilemag.com elképzelései szerint a márka egy új, lehajtható tetős modelljét mutatják majd be. A palettán lenne is helye az autónak, hiszen sosem elég a belépőszintű tűzpiros hajlobogtatókból. A spéci változat lehetőségét a „BCB” megjelölésből lehetne kikövetkeztetni, ám az EPA ilyen szempontból védi az autógyártókat, mert ez a kódolás ugyan egy frissítést mutathat, de csak kettőjük közt kihámozható jelentéssel bír. Néha persze akadnak kivételek.

Az engedélyeztetési összefoglaló alapján kiderült, hogy az F164 BCB megkapja az érkező Roma kupé hajtásláncát. Ezzel a 2021-re várt autóban egy 3,9 literes, ikerturbós V8-as fog dübörögni, nem kevesebb mint 612 lóerővel.

Az új Ferrari modell 21 lóval többet tud majd az F164 Portofinonál , ráadásul bizonyára lesz még egyéb fejlesztés a régebbi változathoz képest, így valószínűleg mind utcán, mind a pályán izgalmasabb darab lesz. Nyilván a 3,5 másodperces 0-100-as sprintje is javul még valamennyit, a tizedhajhász rajongók nagy örömére, ugyanakkor a károsanyag-kibocsájtási értékek is javulnak egy hajszállal.