2019 nagyon zsúfolt év volt a Ferrari számára, hiszen 12 hónapon belül 5 új modellt állított forgalomba. Ezek pedig az  SF90 Stradale, az F8 Tributo, az F8 Spider, a 812 GTS és a Roma.

Az év vége felé közeledve Enrico Galliera a Ferrari kereskedelmi vezérigazgatója megerősítette, hogy 2020 "a konszolidáció éve" lesz az autógyártó számára.

A Ferrari F8 Tributo Spider

Azt azonban sejteni lehetett, hogy tartogat néhány új meglepetést 2020-ra is, most pedig meg is erősítették az idei terveket. Galliera leszögezte, hogy a Ferrari ebben az évben két új modell bemutatását tervezi, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a 2022-ig beígért 15 új autót tudják tartani.

A Ferrari Roma elölről fotózva

Ez azonban még azelőtt volt, hogy a Ferrari leállította volna a termelést a koronavírus miatt, szóval nem lepődnék meg, ha késnének a beígért példányok. Várhatóan májusban folytatódhat a munka, így megmaradhat az esély az idei tervek betartására. A Covid-19 európai kitörése előtt a maranellói gyártó az év második felében tervezte bemutatni a két rejtélyes modellt. A kereskedelmi igazgató nem osztott meg részleteket a titokzatos két új jövevényről, de utalt arra, hogy a Ferrari különféle szegmensekre terjedhet ki.

"Folyamatosan vizsgáljuk az új, még ki nem használt piacokat. Lehetséges, hogy minden szegmens érdekel minket... Akár minden piacra beléphetünk, ahová tudunk olyan autót szállítani, amely beleillik a luxusautó-vállalkozás arculatába. Vannak bizonyos korlátozások az autó sportosságára vonatkozóan, mivel a Ferrari elsősorban sportautó gyártó” – mondta Galliera.

A Ferrari 812 GTS elölről fotózva

Az egyik ilyen új szegmens a jövedelmező SUV-piac lehet, a Purosangue lesz a Ferrari első SUV-ja, de 2022 előtt nem valószínű , hogy elkészül. Tehát mi lehet a Ferrari két új „csodafegyvere”?

Lehetséges, hogy a LaFerrari Aperta utódja az egyik, amely az SF90 Stradale alapjaira épül majd. Illetve év elején lencsevégre kaptak egy Ferrari 488 GTB öszvér autót is, amelyet elektromos meghajtással tesztelnek. Ez lehet egy új hibrid szuperautó szíve, ami az SF90 alatt kaphat helyet. Az sem kizárt, hogy az új Icona családot is bővítik majd.