2019. március 11. | 16:01

A szintúgy teljes mértékben megújult Ford Focus riválisa a napokban futotta végső próbaköreit

Az immáron nyolcadik generációs Volkswagen Golf továbbra is magában hordozza a Golfok egyedi stílusjegyeit, viszont mindezt ötvözték a márka legújabb formatervezési alapjaival és pontosan ez az, amitől még különlegesebb lett a kompakt ötajtós.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A Volkswagen értékesítési vezetője Genfben elárulta, hogy az új Golf továbbra is képviselni fogja mindazon értékeket, amiket az emberek már évek óta megismerhettek és megszokhattak az autóban, viszont az új széria esetében hatalmas lépést tettek a digitalizáció felé. Az autó ettől marad Golfos, és válik még jobban szerethetővé.

A jármű annak ellenére, hogy az Mk7-tel egyazon MQB padlólemezen alapszik, 50 kg felesleget mégis képes volt ledobni magáról. Az új Golf belépő- és középkategóriás kiviteleibe 12V-os mild-hybrid, vagyis enyhe hibrid hajtásláncot szerelnek, melyben a villanymotor ugyan nem képes az autó önálló mozgatására, csupán segít a hajtásban.

A frissített 1,5-ös TSI ACT benzinmotor az elődtől származtatható, ezenkívül pedig egy 1,0 literes háromhengeres benzines és egy vadiúj 1,5-ös dízel egység fogja képviselni a motorpalettát. A híresztelések szerint a vállalat nem turbóval fogja szerelni 1,0 literes benzineseit, hanem egy indítógenerátort hangolnak majd össze az egységgel, így az elegendő plusz teljesítmény és nyomaték fényében nem lesz már szükség többek közt turbófeltöltőre és intercoolerre sem.

A 2,0 literes TDI-t a károsanyag-kibocsátás érdekében korszerűsítette a gyártó: a motor könnyebb lett, a turbó hatékonyabb és rugalmasabb, a hőveszteség mértéke pedig szintén kevesebb lesz, mint eddig.

A motorok hatfokozatú manuális és hétfokozatú DSG váltóval lesznek kérhetők a felszereltségtől függően. A Volkswagen az újgenerációs Golf esetében is fontolóra vette a fronthajtás mellett a 4Motion, vagyis az összkerékhajtás opcionális elérhetőségét, mint ahogyan az 2012 vége óta kérhető volt az előző szériáknál is.

A német autógyártó az Mk8 Golfot veszi alapul a 48V-os mild-hibrid hajtáslánc és a micro-hibrid verziók bevezetésére egyaránt. Tisztán elektromos változatról ezután majd csak az ID család neve alatt eshet szó, amelyeket a márka a vadonatúj Golf debütálása után nemsokkal prezentál majd.

Mivel a fogyasztók manapság egyre inkább a terepjárók és a crossoverek irányába szegezik figyelmüket, a Volkswagennél ezúttal azt a célt tűzték ki, hogy a megújult Golf hatékony üzemanyag-takarékosságával és kiemelkedő helykínálatával az olyan vásárlók tetszését is elnyerje, akik ebben a szegmensben mondjuk a prémiumok felé kacsingatnának, legyen az a BMW 3-as sorozat, vagy éppen a Mercedes-Benz C-osztály.

A vadonatúj Volkswagen Golf gyártása előreláthatólag 2019 őszén veszi kezdetét.