Csupaszon tesztelték az újgenerációs Golfot

Közzétéve:
2019-03-11, 15:01

A szintúgy teljes mértékben megújult Ford Focus riválisa a napokban futotta végső próbaköreit

Az immáron nyolcadik generációs Volkswagen Golf továbbra is magában hordozza a Golfok egyedi stílusjegyeit, viszont mindezt ötvözték a márka legújabb formatervezési alapjaival és pontosan ez az, amitől még különlegesebb lett a kompakt ötajtós.

Volkswagen Golf Mk8 szemből tesztelés közben
Erőteljesebb vonalvezetés és markánsabb kerékjárati ívek

A Volkswagen értékesítési vezetője Genfben elárulta, hogy az új Golf továbbra is képviselni fogja mindazon értékeket, amiket az emberek már évek óta megismerhettek és megszokhattak az autóban, viszont az új széria esetében hatalmas lépést tettek a digitalizáció felé. Az autó ettől marad Golfos, és válik még jobban szerethetővé.

Volkswagen Golf Mk8 tesztelés Németországban
Szélesítettek a C-oszlopon

A jármű annak ellenére, hogy az Mk7-tel egyazon MQB padlólemezen alapszik, 50 kg felesleget mégis képes volt ledobni magáról. Az új Golf belépő- és középkategóriás kiviteleibe 12V-os mild-hybrid, vagyis enyhe hibrid hajtásláncot szerelnek, melyben a villanymotor ugyan nem képes az autó önálló mozgatására, csupán segít a hajtásban.

A frissített 1,5-ös TSI ACT benzinmotor az elődtől származtatható, ezenkívül pedig egy 1,0 literes háromhengeres benzines és egy vadiúj 1,5-ös dízel egység fogja képviselni a motorpalettát. A híresztelések szerint a vállalat nem turbóval fogja szerelni 1,0 literes benzineseit, hanem egy indítógenerátort hangolnak majd össze az egységgel, így az elegendő plusz teljesítmény és nyomaték fényében nem lesz már szükség többek közt turbófeltöltőre és intercoolerre sem.

A 2,0 literes TDI-t a károsanyag-kibocsátás érdekében korszerűsítette a gyártó: a motor könnyebb lett, a turbó hatékonyabb és rugalmasabb, a hőveszteség mértéke pedig szintén kevesebb lesz, mint eddig.

VW Golf bal oldala

VW Golf nyolcadik generáció sárban tesztelve
Teljesen önálló parkolásra is képes lesz az Mk8 Golf

VW Golf Mk8 hátulja
Kevésbé hegyes lámpatest-végződések, crossoveres stílusjegyek

A motorok hatfokozatú manuális és hétfokozatú DSG váltóval lesznek kérhetők a felszereltségtől függően. A Volkswagen az újgenerációs Golf esetében is fontolóra vette a fronthajtás mellett a 4Motion, vagyis az összkerékhajtás opcionális elérhetőségét, mint ahogyan az 2012 vége óta kérhető volt az előző szériáknál is.

A német autógyártó az Mk8 Golfot veszi alapul a 48V-os mild-hibrid hajtáslánc és a micro-hibrid verziók bevezetésére egyaránt. Tisztán elektromos változatról ezután majd csak az ID család neve alatt eshet szó, amelyeket a márka a vadonatúj Golf debütálása után nemsokkal prezentál majd.

Mivel a fogyasztók manapság egyre inkább a terepjárók és a crossoverek irányába szegezik figyelmüket, a Volkswagennél ezúttal azt a célt tűzték ki, hogy a megújult Golf hatékony üzemanyag-takarékosságával és kiemelkedő helykínálatával az olyan vásárlók tetszését is elnyerje, akik ebben a szegmensben mondjuk a prémiumok felé kacsingatnának, legyen az a BMW 3-as sorozat, vagy éppen a Mercedes-Benz C-osztály.

Mk8 Volkswagen Golf utolsó tesztkörei
Az utas- és csomagtér helykínálata az eddiginél nagyobb lett

A vadonatúj Volkswagen Golf gyártása előreláthatólag 2019 őszén veszi kezdetét.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Volkswagen Golf mk8 2020
2020. január 20.
Abban az esetben legalábbis, ha megrendelik a 3 zónás légkondicionálót az autóba.
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.

További hírek