A Daimler azt tervezi, hogy leválasztja és önálló vállalatként a frankfurti tőzsdére viszi haszongépjármű-gyártó érdekeltségét még az idei év folyamán.

A stuttgarti székhelyű vállalat hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a teherautókat és autóbuszokat gyártó üzletágát (Daimler Truck) önálló vállalattá alakítja át, amely független menedzsmenttel (élén egy független felügyelőbizottsági elnökkel) és vállalatirányítással fog működni a jövőben. A kitűzött cél teljesítéséhez a Daimler Truck-nak meg kell felelnie a DAX-index kosarát alkotó vállalatok számára előírt feltételeknek.

Daimler Truck

A Daimler kettéválasztása és a Daimler Truck részvényeinek a frankfurti tőzsdére való bevezetése 2021 végéig megtörténik az elképzelések szerint. A teherautók és autóbuszok gyártásától megszabaduló üzletág, a prémium kategóriás személyautókra és a minibuszokra koncentráló vállalat idővel átnevezi magát Mercedes-Benzre.

„A szerkezeti átalakítás célja az, hogy a vállalat teljes mértékben kiaknázza a jövőbeni üzleti lehetőségeket, amelyeket a zéró emisszió, azaz az autók zéró károsanyag-kibocsátása és az önvezető technológiák piacának fejlődése határoz meg” – áll a Daimler által kiadott tájékoztatóban.

Mercedes-Benz logó

Már decemberből lehetett hallani arról, hogy az anyacég szeretné leválasztani magáról haszongépjármű-gyártó érdekeltségét, miután a koronavírus-válság rendesen betette a kaput a teherautó- és autóbuszgyártásnak. Az előzetes bevételi adatok beszédesek: Daimler-csoport kamatok és adózás előtti eredménye (EBIT) 6,6 milliárd euró volt, ami jobb az előzetesen várt 5,24 milliárd eurónál. A Mercedes-Benz személyautók és minibuszok 5,17 milliárd eurót hoztak a konyhára, ezzel szemben a teherautó- és az autóbuszgyártó üzletág mindössze 525 millió euró kamatok és adózás előtti eredményt tudott felmutatni, ami ezen a szinten hatalmas differencia.