A Daimler nem fejleszt több belsőégésű motort?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-23, 12:05

Mindazok után, hogy személyautók millióit mobilizálta a hagyományos belsőégésű erőforrás, most úgy néz ki itt a vég.

Legalábbis a Daimler cégcsoport fejlesztési igazgatója, Markus Schaefer szerint, aki azt nyilatkozta a minap a német Auto Motor und Sport autós magazinnak, hogy jelenleg nem rendelkeznek a benzin- és dízelüzemű erőforrásaik fejlesztésére irányuló tervekkel, mert erőiket az elektromos hajtásláncokra szeretnék koncentrálni. Ironikus módon pont a márka alapítója, Gottlieb Daimler volt egyike azon úttörő feltalálóknak, akik elkészítették az első petróleummal üzemelő belsőégésű motorokat.

Gottlieb Daimler első belsőégésű motorja
1883-ban született meg Daimler első motorja, mely 750-es maximális fordulatszámra volt képes

Az, hogy a vállalat jelenleg nem fejleszti a motorjaik következő generációját természetesen nem jelenti rögtön azt, hogy holnaptól eltűnnek a benzin- és dízelüzemű erőforrások a kínálatból. Csupán nem várható, hogy új szériákat mutassanak be, de a meglévő motorokkal még nagyon sokáig szerelhetik az autóikat. Az sincs kizárva továbbá, hogy apróbb javításokat és módosításokat eszközöljenek rajtuk, hogy azok mindinkább megfeleljenek a mai elvárásoknak vásárlói és környezetvédelmi vonatkozásban egyaránt.

Mercedes-Benz M178 belsőégésű motor
A cégcsoport egyik legfrissebb fejlesztése a 4,0 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motorja. Azért valahol sajnálatos, hogy ilyen mérnöki csodák kihalófélben vannak

Mindenesetre a tény, hogy a világ egyik legjelentősebb autógyára az erőforrásait az elektromos autózásra fordítja, jól mutatja a mindenki által ismert tendenciát: a jövő az elektromos és a hibrid autóké. Rávilágít arra is, hogy a hagyományos motorok elérhették a sokak által emlegetett fejlesztési határukat, azaz a mai technikai ismeretek mellett már nincs hova javítani rajtuk. Nem lehet velük megfelelni a szigorú emissziós előírásoknak és a vásárlók magas igényeiknek egyszerre. Ez a nonszensz generálta a csalásokat az autóiparban, ami végül a dízelbotrányban csúcsosodott ki.

Mercedes-Benz EQC
Az új korszak egyik előfutára a Daimlernél a Mercedes-Benz EQC 400 lóerővel és 400 kilométeres hatótávval

Hallani olyan információkat is, hogy különböző kormányok 10-20 éves tervei között a belsőégésű motorok betiltása szerepel. Nem elképzelhetetlen, hogy már akár 2040 körül lesznek olyan országok, ahol nem lehet majd hagyományos erőforrással hajtott autót értékesíteni. Ez szintén alááshatja az autógyárak motorfejlesztési elképzeléseit, mivel egy-egy motorcsalád megalkotásának költségei adott esetben csak 10-20 év távlatában lenne kifizetődő. Nem marad más hátra, mint előre, a márkák minden erejükkel a villanyhajtáson dolgoznak.

Az említett V8-as erőforrás duruzsol a Mercedes-AMG GT S-ben is. Erejével széles vigyort varázsol Márk és Ati ábrázatára:

Forrás:

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

2019. december 07.
Az lehetetlen, hogy ezt az otromba valamit komolyan gondolta a marslakó Elon Musk.  
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
Tesla Model X
2019. május 21.
A legolcsóbb Tesla technikai megoldásai szállnak át a drágább modellekbe