Az Audit további bírsággal fenyegetik a dízelbotrány miatt

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-17, 12:22

Az indok pedig, hogy úgy néz ki, a vállalat nem tudja határidőre teljesíteni a csalószoftverrel ellátott autóik kijavítását.

Nem kizárólag a Volkswagen modelljeit érintette (érinti) a dízelbotrány, hanem a konszernhez tartozó további márkákat is, így például az Audikat is felszerelték csalószoftverrel a mérnökök. A 2015-ben kirobbant fiaskó következtében a vállalat-csoportnak soha nem látott büntetéseket kellett fizetnie (és kell a mai napig is), néhány vezetőjének bíróság előtt kellett felelnie, átalakult a vezérkar és vállalniuk kellett az érintett dízel autóik megjavítását, azaz a csalószoftverek eltávolítását és a fogyasztás, illetve a károsanyag-kibocsátás valós adatainak feltüntetését.

Audi dízelmotor

A Német Közlekedési Minisztérium (NKM) a napokban jelezte az Audi számára, hogy közeledik annak határideje, hogy az összes érintett modelljükben le legyen cserélve a csalószoftver. A pontos határidő 2019. szeptember 26. amikor az autógyárnak legkésőbb bizonyítania kell, hogy az autóik mindenféle manipuláció nélkül megfelelnek az előírt Euro6-os kibocsátási normáknak. Ha ez mégsem valósul meg, akkor az NKM komoly bírság kiszabásán túl annak lehetőségét is meglebegtette, hogy visszavonják ezen modellek típusengedélyeit, azaz nem lehet őket tovább használni.

Az adatok alapján mintegy 12 400 személygépkocsi érintett Németországban. Az Audi közleményben erősített meg, hogy a vezérlőszoftver módosításával mindegyik autó megfelel majd a szabályoknak, attól nem kell tartani, hogy azokat legálisan nem használhatják tovább tulajdonosaik, a szükséges papírokat időben az NKM rendelkezésére bocsátják, a megjelölt határidőből nem fognak kicsúszni. Ha ez mégsem így történik, akkor a márka komoly bírságok és még komolyabb perek elé nézhet, ha az autókkal nem közlekedhetnek tovább a tulajdonosaik.

Az Audi esetében elsősorban a V6-os és V8-as dízelmotorokat érintette a botrány. De csalószoftver ide vagy oda, ezek a dízel erőforrások nagyon jól mozgatják az autókat. Alább egy 385 lóerős 4,2 V8 TDI-vel szerelt A8-as gyorsulása látható:

Kapcsolódó írások

A Volkswagen kettősadagolású dízelrendszerének bemutatása, digitális képen egy Golffal
2020. február 03.
Visszatérnek a TDI Volkswagenek a piacra, és állítólag minden normának megfelelnek, sőt!
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Az ötlet, az építők, a technika. Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?

További hírek