2022. április 11. | 16:25

Az eladási toplistát idén a Suzuki S-Cross vezeti, megelőzve az eddigi éllovas Vitarát. 

A járvány, a globális chiphiány, a kulcsfontosságú alapanyagok utánpótlásának nehézségei, valamint az orosz-ukrán háború is mind olyan tényezők az elmúlt odősuakból, amelyek az új autók jelentős drágulását eredményezték. Áprilisban a Suzuki több modelljének árát is megemelte. Az Esztergomban gyártott, lágyhibrid hajtáslánccal szerelt S-Cross alapverziója az eddigi 6,09 millióról 6,54 millió forintra drágult, míg full extrás változatot 8,93 millió helyett már 9,38 millió forintért lehet hazavinni.

Suzuki S-Cross
Kép: Suzuki

Az ugyancsak hazánkban gyártott Vitara lágyhibrid alapmodelljéért 5,81 millió helyett mostantól 6,24 millió forintot kell fizetni, a legmagasabb felszereltségű verzió pedig az eddigi 7,8 millióról 8,27 millió forintra drágult. A szívó benzinmotorra épülő, öntöltő hibrid rendszerrel szerelt Vitara alapára 8,41 millióról 8,88 millió forintra emelkedett, a csúcsmodell esetében 10 millióról 10,47 millió forintra ugrott a modell árcéduláján feltűntetett összeg.

Drágult a Swace is, ami lényegében egy átemblémázott Toyota Corolla kombi. A modell alapára 8,56 millióról drágult 8,7 millió forintra, a legjobban felszerelt kivitelért pedig 9,91 millió helyett 10,05 millió forintot kell letenni az asztalra.

Suzuki Vitara
Kép: Suzuki

Nem változott azonban az Ignis, a Swift, a Swift Sport, a Jimny, valamint a paletta legdrágább modelljének számító, 20 millió forintos Across ára sem.

Az idei évből eddig eltelt három hónap alapján eddig a nemrég ráncfelvarráson átesett S-Cross számít a legkelendőbb modellnek hazánkban. A C-szegmensbe tartozó hobbiterepjáróból az első negyedév során összesen 2094 darab fogyott. Az összetett toplista második helyét a márkatárs Vitara foglalja el 1326 értékesített darabbal. Érdekesség, hogy 2021-ben még fordított volt a helyzet a két modell között.

Nyitókép: Suzuki