Az eladási toplistát idén a Suzuki S-Cross vezeti, megelőzve az eddigi éllovas Vitarát.
A járvány, a globális chiphiány, a kulcsfontosságú alapanyagok utánpótlásának nehézségei, valamint az orosz-ukrán háború is mind olyan tényezők az elmúlt odősuakból, amelyek az új autók jelentős drágulását eredményezték. Áprilisban a Suzuki több modelljének árát is megemelte. Az Esztergomban gyártott, lágyhibrid hajtáslánccal szerelt S-Cross alapverziója az eddigi 6,09 millióról 6,54 millió forintra drágult, míg full extrás változatot 8,93 millió helyett már 9,38 millió forintért lehet hazavinni.
Az ugyancsak hazánkban gyártott Vitara lágyhibrid alapmodelljéért 5,81 millió helyett mostantól 6,24 millió forintot kell fizetni, a legmagasabb felszereltségű verzió pedig az eddigi 7,8 millióról 8,27 millió forintra drágult. A szívó benzinmotorra épülő, öntöltő hibrid rendszerrel szerelt Vitara alapára 8,41 millióról 8,88 millió forintra emelkedett, a csúcsmodell esetében 10 millióról 10,47 millió forintra ugrott a modell árcéduláján feltűntetett összeg.
Drágult a Swace is, ami lényegében egy átemblémázott Toyota Corolla kombi. A modell alapára 8,56 millióról drágult 8,7 millió forintra, a legjobban felszerelt kivitelért pedig 9,91 millió helyett 10,05 millió forintot kell letenni az asztalra.
Nem változott azonban az Ignis, a Swift, a Swift Sport, a Jimny, valamint a paletta legdrágább modelljének számító, 20 millió forintos Across ára sem.
Az idei évből eddig eltelt három hónap alapján eddig a nemrég ráncfelvarráson átesett S-Cross számít a legkelendőbb modellnek hazánkban. A C-szegmensbe tartozó hobbiterepjáróból az első negyedév során összesen 2094 darab fogyott. Az összetett toplista második helyét a márkatárs Vitara foglalja el 1326 értékesített darabbal. Érdekesség, hogy 2021-ben még fordított volt a helyzet a két modell között.
Nyitókép: Suzuki