Eddig ingyen parkoltál a 400 lovas hibrideddel? – Most már nem fogsz!

Közzétéve:
2019-01-24, 16:28

Módosítás előtt áll a zöld rendszámokra vonatkozó szabályozás, eddig pusztán technológiai alapon járt a szép világoszöld tábla, ez azonban rövidesen változhat.

Megreformálás előtt áll a hazai zöld rendszám kiadással kapcsolatos szabályrendszer. A változás főképpen a plug-in hibrid technológiát használókat fogja érinteni, azon belül is igyekeznek a technológia elvárások mellé a környezetvédelmi szempontokat is bevezetni.

Magyar Autókereskedőház Zrt. zöld rendszámtábla minta

Na de kik is kaphatnak egyáltalán zöld rendszámot és mi jár együtt ezzel a „kiváltsággal”? A jelenlegi szabályozás szerint zöld rendszámra jogosultak az 5E, 5P, 5N vagy 5Z környezetvédelmi besorolású járművek, azaz a tisztán elektromos autók, a konnektoros tehát plug-in hibrid modellek melyek minimum 25 km-t képesek csak elektromos üzemmódban, a növelt hatótávolságú hibrid autók, melyek minimum 50 km-t képesek elektromos módban megtenni, valamit az egyéb nulla emissziós járművek.

És akinek megadatá az ég ebben az országban, hogy a fent felsorolt kategóriájú autók közül szemezgessen, annak bizony üti markát némi támogatás és engedmény is. Nem kell kifizetnie példának okáért a teljesítményadót, a regisztrációs adót, a cégautó adót és az átírási illetéket. Továbbá ingyen parkolhat Budapest egész területén és az ország egyre több nagy városában is, melyek fizetős parkolási zónákat üzemeltetnek.

A jelenlegi szabályrendszerben gyakorlatilag bárki számára lehetséges, hogy csupán az autó meghajtási rendszerének típusa alapján, és a hatótávot figyelembe véve megkapja a zöldrendszámot és a vele járó kiváltságokat. Így megesik, hogy három, négy, de akár ötszáz lóerős plug-in hibridek is megkapják a besorolást annak ellenére, hogy kibocsájtásuk jóval magasabb is lehet, mint akár egy sima kisköbcentis klasszikus belsőégésű motornak.

BMW i3 orra zöldrendszámmal

A megoldást két felől kívánják megközelíteni. Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke így nyilatkozott:

„Az új szabályozás előkészítése során a technológiai megközelítés helyett elsősorban a környezetvédelmi, emis­sziós megfontolásokat kell szem előtt tartani, és a változás miatt kiesőket méltányosan kellene kezelni.”

Szó esett még továbbá a már említett sok lóerős hibridekről is és azokról, akik ilyenekkel szennyezik a környezetet, hiszen ezen modellek kibocsájtása közel sem annyira kedvező, mint az elsőre gondolná az ember.

„Nem gondolom, hogy érdemes volna egy alapvetően környezetvédelmi kérdésből szociális kérdést csinálni. Hiszen erről az aspektusról határozottan kijelenthető, hogy mindig is lesznek olyanok, akik nagy és drága autóval közlekednek. Akinek van negyvenmilliója egy autóra, az indirekt támogatástól függetlenül ennyit fog költeni a járművére. Miért ne ösztönöznénk arra, hogy a lehető legkisebb kibocsátású jármű mellett döntsön?” -  nyilatkozta Ungár János.

Konkrét számok még nem hangzottak el, de a kibocsájtásra vonatkozó szabályozást a németekhez hasonlóan a következő szerint alakítanák: A szóban forgó gépjármű szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként átlagosan 50 grammnál kevesebb kell legyen, valamint Ungárék elvennék a direkt támogatást a 20 millió forintnál drágább modellek esetében, és az akár nem hibrid rendszeres, de roppant alacsony kibocsájtású, kis motoros modellek felé csoportosítaná azt, amit megspórol a luxus hibrideseken.

A megszólalt igazgató szerint ez a módszer csak és kizárólag kis lépésekben, de folyamatosan szigorított körülmények között vezetne csak sikerhez. Kíváncsi vagyok, mikor verik majd a kormányszéki ajtót azok, akik mondjuk hibrid Panamerával járnak, hogy mostantól nem parkolhatnak majd akárhol ingyen!

Forrás:

További autós hírek

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Egy amerikai férfi driftelve próbált elhajtani egy arizonai benzinkútról tankolás után. A manőver közben elveszítette az uralmát a Ford Mustangja…

Szokásos délutáni dugó a Szentendrei úton befelé. A legtöbben sorolnának be a békásmegyeri lakótelep irányába és mivel egy sáv kanyarodik…

Mint azt tegnap mi is megírtuk, hatalmas méretű szállítmány miatt korlátozzák több autópályán a forgalmat. Több fotó és videó is…

Kapcsolódó írások

2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2017. január 31.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Az új Audi A7-es Sportback 2018-ban debütál hibrid technológiával
2017. október 25.
Nagyobb, szebb, erősebb és most már hibrid is lesz az új Audi A7, a kezdetben egyféle motorral kapható A7 összkerékhajtást is kap a jobb gyorsulásért és úttartásért