2019. január 14. | 11:39

A GLB kis hobbiterepjáró még 2019-ben bemutatkozik

A csillagos márka legújabb típusa igazi sikermodell lehet, hiszen egy nagyon dinamikusan fejlődő szegmensbe érkezik. A GLC alá pozícionált GLB látványos formatervével hívja fel magára a figyelmet, ráadásul jó eséllyel a technikai tartalma is a márkától elvárt szintet hozza majd. A nemrég bemutatott EQ C mintájára a GLB alapjaira is építenek elektromos modellt, méghozzá az EQ B formájában.

Az új mini-SUV az X247-es gyári kódnevet viseli majd, mely az Audi Q3, a BMW X1 és a Lexus NX közvetlen ellenfele lesz. A GLA fölé árazott jármű a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, az utakra pedig 2020 elején kerülhet. Eddig csak kémfotókon lehetett látni a modellt, hamarosan azonban hivatalos gyári fotókon is felfedik a GLB vonalait.

A motorkínálatának alapját keresztben beépített négyhengeres benzines és dízelmotorok adják majd. Mivel a Mercedes 2022-ig 130 elektromos modellel szeretne rendelkezni, így GLB-ből is lesz plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitel. AZ EQ B elektromos crossovertől pedig 500 kilométer körüli hatótávot várnak a szakértők.

A gyártó MFA II-es platformjára építik a GLB-t, melynek tengelytávja megegyezik majd a csak a kínai piacon kínált hosszított tengelytávú A-osztályéval. A 2789 mm-es érték 60 mm-rel hosszabb a „mezei” A-osztály tengelytávjánál, a relatíve hosszú hátsó túlnyúlás pedig nagyobb csomagteret enged a GLA modellénél. A GLB kicsit robosztusabb megjelenést kap, a méretei pedig kategóriaelsőnek ígérkeznek. Kérhető lesz öt és hétszemélyes kivitelben is a kis SUV.

Ahogy a GLC alapjaira épült az EQ C, úgy adja a bázisát az EQ B modellnek a GLB. Jól megkülönböztethető lesz a két típus, hiszen az elektromos EQ B új első és hátsórészt kap majd, a kerékjárati ívek is módosulnak a jobb légellenállási együttható érdekében, mely a hírek szerint 0,30 lesz. A beltér szintén az A-osztályéhoz lesz hasonlatos, ez is megkapja a nagy központi kijelzőt, valamint a gyártó friss MBUX rendszerét, opcionális hangvezérléssel.

Kezdetben a benzines motorok közül az 1,3-as, 165 lovas és a kétliteres 227 lóerős hajtóművek állnak rendelkezésre a GLB200 és GLB250 modellekben. A későbbiekben bemutatják a GLB35 AMG-t, melyben a 2,0 literes benzines 306 lóerőt teljesít majd a hírek szerint. Kérhető lesz egy szintén kétliteres dízel is, méghozzá 150 és 190 lóerős változatokban.

A plug-in hibrid verzió tisztán elektromos hatótávja 100 kilométer körüli lesz, a rendszerben pedig a kétliteres benzinmotor dolgozik együtt két elektromotorral, melyek az első és a hátsó tengelyt is hajtják. A tisztán elektromos EQ B 2021-ben érkezik, melyet egy kisebb, EQ A modell követ.