Egy Corvette is ritkaság, hát még kettő!

Közzétéve:
2018-12-12, 12:00

A Mecum aukciósház összeszedett nem egy, hanem két, szinte megszólalásig hasonlító Corvette L88 modellt, melyeket 2019 januárjában árverésre is visznek.  

Ikrek ezek, de nem egypetéjűek. A klasszikus járművek értelmében a világ legnagyobb aukciósházának mondható Mecum lecsapott két igazán ritka Corvette járműre. Ezek legfőbb megkülönböztető jegye, hogy egyikük convertible, míg másikuk „csak szimplán” kupé.

Corvette L88 convertible és L88 coupé

A Chevrolet 1967 és 69 között gyártotta a legendás L88 Corvette-ket, melyek rögtön a legritkább és egyben legkívánatosabb modellekké váltak a palettában. Csupán 216 példányt készítettek belőle, ezek pedig egytől egyig a márka L88-as kódszámú, 247/430 lóerős nyolchengeres erőforrását használták.

L88 kódszámú Chevrolet Corvette erőforrás

A Kissimmee aukciós eseményen, melyet 2019 január 3 és 13-a között rendeznek meg, mindkét példányt együttesen tervezi eladásra kínálni a Mecum. Mind a kupé, mind a kabrió Tuxedo Black fényezésben pompázik, de ami a legfontosabb, hogy kifogásolhatatlan állapotban vannak!

 Corvette L88 convertible

Corvette L88 coupé szemből

A modellek kombinált ára várhatóan 1 100 000 és 1 350 000 dollár között fog ingadozni, mely mintegy 315,5 és 383,5 millió forintnak feleltethető meg. Ami még sokat dob a már eleve ritka autók értékén, hogy a kabriót a legendás Tony DeLorenzo autóversenyző vásárolta meg újkorában, a kupé pedig csupán 2 000 mérföldet, azaz alig több, mint 3 200 kilométert hagyott eddig maga mögött.

A kupé első megvásárlásakor a márkakereskedésben maradt, később egy raktárba került. Az 1990-es években mondhatni rátalált a szerencse, hiszen új tulajdonosa lett. Az autó egyedi Rally kerekeken és Firestone blackwall abroncsokon gurulva tette magáévá azt a csekély 3 219 kilométert.

Corvette L88 négyfokozatú váltó

A Muncie M22 „Rock Crusher” négyfokozatú váltón kívül a jármű L88-specifikus F41 speciális felfüggesztést, tranzisztoros gyújtó rendszert és a J50, valamint J56 tárcsafékeken kívül Soft-Ray árnyalatra színezett elülső szélvédőt is kapott.

2004-ben ez a modell elnyerte a Bloomington Gold, valamint NCRS Regional Top Flight díjakat gondos restaurálása végett, melyet a texasi Naber testvérek végeztek rajta.

Corvette L88 coupé hátulja

A nyitható tetejű változatot a sikeres Corvette versenyző, Tony DeLorenzo birtokolhatta elsőként, aki mindennapi használat céljából vásárolta meg a járművet. Tony a beruházáson felül még további 1 032 dollárt, vagyis csaknem 294 000 forintot költött az autóra, hogy válogathasson a Chevrolet által kínál csomagok közül és a jármű végül úgy nézhessen ki, ahogy elképzelte.  

Corvette L88 beltér

Amellett, hogy ez az autó is díjnyertes, DeLorenzo által hitelesített európai rendszámmal is rendelkezik. Te megvásárolnád?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói.