Egy Corvette is ritkaság, hát még kettő!

Közzétéve:
2018-12-12, 12:00

A Mecum aukciósház összeszedett nem egy, hanem két, szinte megszólalásig hasonlító Corvette L88 modellt, melyeket 2019 januárjában árverésre is visznek.  

Ikrek ezek, de nem egypetéjűek. A klasszikus járművek értelmében a világ legnagyobb aukciósházának mondható Mecum lecsapott két igazán ritka Corvette járműre. Ezek legfőbb megkülönböztető jegye, hogy egyikük convertible, míg másikuk „csak szimplán” kupé.

Corvette L88 convertible és L88 coupé

A Chevrolet 1967 és 69 között gyártotta a legendás L88 Corvette-ket, melyek rögtön a legritkább és egyben legkívánatosabb modellekké váltak a palettában. Csupán 216 példányt készítettek belőle, ezek pedig egytől egyig a márka L88-as kódszámú, 247/430 lóerős nyolchengeres erőforrását használták.

L88 kódszámú Chevrolet Corvette erőforrás

A Kissimmee aukciós eseményen, melyet 2019 január 3 és 13-a között rendeznek meg, mindkét példányt együttesen tervezi eladásra kínálni a Mecum. Mind a kupé, mind a kabrió Tuxedo Black fényezésben pompázik, de ami a legfontosabb, hogy kifogásolhatatlan állapotban vannak!

 Corvette L88 convertible

Corvette L88 coupé szemből

A modellek kombinált ára várhatóan 1 100 000 és 1 350 000 dollár között fog ingadozni, mely mintegy 315,5 és 383,5 millió forintnak feleltethető meg. Ami még sokat dob a már eleve ritka autók értékén, hogy a kabriót a legendás Tony DeLorenzo autóversenyző vásárolta meg újkorában, a kupé pedig csupán 2 000 mérföldet, azaz alig több, mint 3 200 kilométert hagyott eddig maga mögött.

A kupé első megvásárlásakor a márkakereskedésben maradt, később egy raktárba került. Az 1990-es években mondhatni rátalált a szerencse, hiszen új tulajdonosa lett. Az autó egyedi Rally kerekeken és Firestone blackwall abroncsokon gurulva tette magáévá azt a csekély 3 219 kilométert.

Corvette L88 négyfokozatú váltó

A Muncie M22 „Rock Crusher” négyfokozatú váltón kívül a jármű L88-specifikus F41 speciális felfüggesztést, tranzisztoros gyújtó rendszert és a J50, valamint J56 tárcsafékeken kívül Soft-Ray árnyalatra színezett elülső szélvédőt is kapott.

2004-ben ez a modell elnyerte a Bloomington Gold, valamint NCRS Regional Top Flight díjakat gondos restaurálása végett, melyet a texasi Naber testvérek végeztek rajta.

Corvette L88 coupé hátulja

A nyitható tetejű változatot a sikeres Corvette versenyző, Tony DeLorenzo birtokolhatta elsőként, aki mindennapi használat céljából vásárolta meg a járművet. Tony a beruházáson felül még további 1 032 dollárt, vagyis csaknem 294 000 forintot költött az autóra, hogy válogathasson a Chevrolet által kínál csomagok közül és a jármű végül úgy nézhessen ki, ahogy elképzelte.  

Corvette L88 beltér

Amellett, hogy ez az autó is díjnyertes, DeLorenzo által hitelesített európai rendszámmal is rendelkezik. Te megvásárolnád?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást.

További hírek