2019. március 13. | 14:31

Vajon ki jár jól és ki jár rosszul azzal, hogy a futballklub autóbeszállítót vált?  

Az ingolstadti székhelyű Audi hivatalos autó beszállítói szerepéről szóló szerződése 2025-ig tart a csapattal. 2011-ben 90 millió euróért vette meg a klub 8,3 százalékos tulajdonrészét és lett 2025-ig a hivatalos partnere. Jelenleg a klubban ugyan ennyi tulajdonrésze van Allianznak és az Adidas-nak is, a fennmaradó 75 százalék pedig a klubtagságé.

A BMW és a Bayern München összefonódásának lehetősége tulajdonképpen logikus lépés, mindkét bajor érdekeltségű fél területi érdekeltsége szempontjából. A Bayern már a Volkswagen-botrány kirobbanása után utalt arra, hogy autóbeszállítójuk részvényeinek visszaesése és a cég hírnevének megtépázása miatt nagyobb potenciált látna a müncheni székhelyű konkurenssel kötött együttműködésben. Hiába emelte korábban évi 30 millió eurós szponzorációs támogatását évi 60 millióra az Audi, így sem sikerül megállítani a cserét.

Az Audi nem szívesen válna meg pozíciójától és inkább tartaná a szerződéses időkeretet, a klub szívesebben hozná előrébb a váltást. A szerződésbontás sajtóhírek szerint akár 200 milliós összegbe kerülhet a klubnak, ezért az sem mindegy, hogy a BMW milyen konstrukciót ajánl nekik.

Német lapforrások szerint Uli Hoeneß, a Bayer München elnöke megerősítette, hogy a BMW biztosan váltja az Audit, 2018-ban már aláírták az ezzel kapcsolatos szándéknyilatkozatot. A BMW a pletykák szerint 800 milliót fizetne egy 10 éves szerződés keretében, ami a háromszorosa annak, amit az Audi vállalt.

A BMW 2008 és 2013 között volt hivatalos autóipari partnere az Eintracht Frankfurt csapatának, akkor az Alfa Romeo emblémát váltotta a bajor autógyártó logója a mezeken és a Commerzbank Aréna reklámfelületein. Frankfurti érdekeltsége akkoriban néhány apró helyi értékesítési pont volt.

A jelenlegi szerződés lehetősége a Bayernnel, stratégia szempontból jóval előnyösebb az autógyártó számára a vele közös székhelyű, évszádos múltú német elsőosztályú csapattal.

A kérdés már csak az, hogy sikerül-e meggyorsítani a dolgokat és a BMW ajánlata fedezi-e a klub szerződésbontása miatt felmerülő költségét? Lehetséges, hogy már idén meglesz a csere, vagy kitöltik a szerződéses időintervallumot az Audival. Talán nem is baj, ha az támogatásra szánt erőforrásait a jövőben inkább az autósportban szereplő tehetségeire fordítja.