Egy korszak vége: szakít a Bayern München az Audival, a BMW-vel tervezi a jövőt

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-03-13, 13:31

Vajon ki jár jól és ki jár rosszul azzal, hogy a futballklub autóbeszállítót vált?  

Az ingolstadti székhelyű Audi hivatalos autó beszállítói szerepéről szóló szerződése 2025-ig tart a csapattal. 2011-ben 90 millió euróért vette meg a klub 8,3 százalékos tulajdonrészét és lett 2025-ig a hivatalos partnere. Jelenleg a klubban ugyan ennyi tulajdonrésze van Allianznak és az Adidas-nak is, a fennmaradó 75 százalék pedig a klubtagságé.

Az FC Bayern csapata a 2018-as Audikkal

A BMW és a Bayern München összefonódásának lehetősége tulajdonképpen logikus lépés, mindkét bajor érdekeltségű fél területi érdekeltsége szempontjából. A Bayern már a Volkswagen-botrány kirobbanása után utalt arra, hogy autóbeszállítójuk részvényeinek visszaesése és a cég hírnevének megtépázása miatt nagyobb potenciált látna a müncheni székhelyű konkurenssel kötött együttműködésben. Hiába emelte korábban évi 30 millió eurós szponzorációs támogatását évi 60 millióra az Audi, így sem sikerül megállítani a cserét.

Az Audi nem szívesen válna meg pozíciójától és inkább tartaná a szerződéses időkeretet, a klub szívesebben hozná előrébb a váltást. A szerződésbontás sajtóhírek szerint akár 200 milliós összegbe kerülhet a klubnak, ezért az sem mindegy, hogy a BMW milyen konstrukciót ajánl nekik.

Német lapforrások szerint Uli Hoeneß, a Bayer München elnöke megerősítette, hogy a BMW biztosan váltja az Audit, 2018-ban már aláírták az ezzel kapcsolatos szándéknyilatkozatot. A BMW a pletykák szerint 800 milliót fizetne egy 10 éves szerződés keretében, ami a háromszorosa annak, amit az Audi vállalt.

A BMW 2008 és 2013 között volt hivatalos autóipari partnere az Eintracht Frankfurt csapatának, akkor az Alfa Romeo emblémát váltotta a bajor autógyártó logója a mezeken és a Commerzbank Aréna reklámfelületein. Frankfurti érdekeltsége akkoriban néhány apró helyi értékesítési pont volt.

A BMW központja Münchenben

A jelenlegi szerződés lehetősége a Bayernnel, stratégia szempontból jóval előnyösebb az autógyártó számára a vele közös székhelyű, évszádos múltú német elsőosztályú csapattal.

A kérdés már csak az, hogy sikerül-e meggyorsítani a dolgokat és a BMW ajánlata fedezi-e a klub szerződésbontása miatt felmerülő költségét? Lehetséges, hogy már idén meglesz a csere, vagy kitöltik a szerződéses időintervallumot az Audival. Talán nem is baj, ha az támogatásra szánt erőforrásait a jövőben inkább az autósportban szereplő tehetségeire fordítja.

Forrás:

További autós hírek

Olvasónk küldött videót arról, hogy a 18. kerületben, ma, koradélután, a Szálfa utcában őt és az előtte haladó autót majdnem…

A 49 éves linzi nő november 18-án több balesetet okozott, majd a sokadik esetnél sikerült megfékeznie az utca emberének, de…

Kigyulladt egy kisteherautó utastere és raktere a 20. kerületi Helsinki úton, a Torontál utcánál hétfőn 14 óra magasságában. A fővárosi…

Jól látni, hogy a sárga jelzésnél ér a sínre kb. a Citroen, majd a következő pillanatban oldalról hatalmas sebességgel telibevágja…

Nem elég a pénzbírság, börtönbüntetést szeretne a német kormány a baleseteket fotózóknak, videózóknak – írja a totalcar.hu A német autópályákon…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
Lexus
2018. október 24.
A japán luxusautó gyártó bemutatta kedvenc sportmodelljének ráncfelvarrott változatát