2021. május 03. | 15:39

Az elektromos autókkal közlekedők a töltési infrastruktúra hiánya miatt térnek vissza a belső égésű motorral hajtott járművekhez.

Egy kaliforniai tanulmány eredményei szerint az elektromos autókkal közlekedők csaknem 20 százaléka inkább visszatérne a belső égésű motorral hajtott járművekhez. A kutatás rávilágít, hogy az elégedetlenség hátterében a nem megfelelően kiépített töltési infrastruktúra áll. A felmérés kimenetele azért is érdekes, mert Kalifornia államban támogatják leginkább az alternatív meghajtású autókat – vajon milyen lehet a vélekedés az Egyesült Államok és a világ többi pontján?!

„Az öt kérdőíves kutatás eredményei alapján látható, hogy a plug-in hibrid járművekkel közlekedők 20 százaléka, a tisztán elektromos autók tulajdonosainak 18 százaléka a következő vásárláskor inkább visszatér a belső égésű motorral felszerelt kocsikhoz. Ez elsősorban a töltési infrastruktúrával kapcsolatos elégedetlenségre, valamint a háztartások keresletének visszaesésére vezethető vissza” – áll a tanulmány kiértékelésében.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint hazánkban 183 településen működik elektromos töltőállomás, a hazánkban található összes töltőoszlop száma pedig 1320 darab. Ez a korábbi adatokhoz képest egyértelmű fejlődést mutat, hiszen 2018-ban csupán 108 darab töltőoszlop üzemelt országszerte. Az MEKH adatai alapján a legtöbb elektromos töltőoszlop – összesen 479 darab – Budapesten üzemel. A fővárost után Győr következik 39, illetve Kecskemét és Székesfehérvár 37-37 darab töltővel.

Ami az Európai Unió helyzetét illeti, 2024-ig 1 millió elektromos autók töltésére alkalmas állomást kellene létesíteni az EU-ban, hogy a fogyasztók magabiztosabban válthassanak az új technológiára, javasolja az Európai Autógyártók Szövetsége. A tagállamok kormányai különböző támogatásokkal kívánják növelni a vásárlókedvet, ám a legtöbb fogyasztó továbbra is a töltőpontok hiánya miatt aggódik.

A törekvéseket elősegítendő a Porsche nagy teljesítményű akkumulátorok fejlesztése mellett a saját gyorstöltő-hálózatán is dolgozik, melyet Európa fő útvonalai mentén kíván létesíteni. Mindegyik állomáson 6-12 darab, minimum 350 kW töltési teljesítményt nyújtó töltőt helyeznének el. Ezek egy erre a célra létrehozott mobiltelefonos alkalmazással lesznek működtethetők.