2021. május 27. | 10:33

A világsztár két éven keresztül nyúzta a 347 lóerős sportkocsit.

Sir Elton John soha nem a visszafogott stílusáról volt híres, így szinte az is természetesnek hatott, amikor a hatszoros Grammy-díjas és kétszeres Oscar-díjas brit zeneszerző, zenész és énekes az 1970-es években vett magának egy Ferrari Daytonát. Friss hír a kocsival kapcsolatban, hogy néhány nap múlva (egészen pontosan június 5-én) kalapács alá kerül, bárki licitálhat rá.

Sir Elton rajong az autókért, több különleges modell is megfordult már a garázsában, a teljesség igénye nélkül íme néhány ezek közül:

  • Aston Martin V8 Vantage Volante,
  • Jaguar E-Type,
  • Bentley Turbo R Saloon,
  • Rolls-Royce Silver Cloud III,
  • Aston Martin V8 Vantage V550,
  • Ferrari 512TR,
  • Ferrari 365 GTB/4 (Daytona).

Utóbbi, vagyis a most árverésre kerülő Ferrari nevében hivatalosan nem is szerepel a Daytona szó, az csak egy becenév, amit az újságírók adtak az autónak, nem sokkal az 1968-as bemutatása után. Azért esett a média választása erre a becenévre, mert a márka 1967-ben kibérelte magának a dobogót a Daytonai 24 órás autóversenyen a 330 P3/4, 330 P4 és 412 P modellekkel.

Úgy hírlik, hogy Enzo Ferrari sosem szerette igazán ezt a becenevet, és a Ferrari ritkán is használja azt, helyette inkább a hivatalos típusmegjelölést (365 GTB/4) részesíti előnyben.

1966-ban, a Lamborghini Miura megjelenése után Enzo Ferrari nagyon morcos volt, ugyanis a rivális egy olyan kocsit dobott piacra, amely gyorsabb volt, mint bármelyik akkoriban gyártott utcai Ferrari. Tulajdonképpen a Miura volt az első szuperautó a világon, és a tény, hogy Ferruccio Lamborghini, Enzo nemezise tervezte az autót, még inkább dühítő volt a maranellóiak számára. A Ferrari mérnökei azonnal nekiláttak egy új modell megalkotásának, amely a Ferrari 275 GTB helyébe lépett volna, az igazi cél persze a Miura túlszárnyalása volt. Enzo köztudottan ellenezte a középmotoros elrendezést a V12-es autóinál, mivel úgy érezte, hogy az túl nagy kihívást jelentene a képzetlen sofőrök számára. A Lamborghininek nem voltak ilyen lelkiismeret-furdalásai, és ennek eredményeként a Miura világszenzációvá vált.

Végül aztán elkészült a 365 GTB/4, ami egy sportos GT-autó, az elöl elhelyezett 4,4 literes, Colombo V12-es motor 347 lóerőt teljesített 7500-as fordulatszámon, a sportautó 174 km/órás végsebességre volt képes – így pontosan 3 km/órával bizonyult gyorsabbnak, mint a Miura.

A képeken látható Ferrari 1973 és 1975 képezte Elton John tulajdonát. Az autó az elmúlt évtizedekben több karbantartáson és felújításon is átesett, az utasteret 2017-ben a gyári specifikációnak megfelelően felújították. Ebből a modellből mindössze 158 darab jobbkormányos kivitel készült, ezek egyikét vásárolta meg a legendás zeneszerző, énekes az 1970-es évek elején. A ritkának mondható kocsi teljesen eredeti, ezt a Ferrari szakemberei állapították meg egy részletes vizsgálat során.