A Ford már jó előre figyelmeztette a Mustang rajongókat és tulajdonosokat, hogy a Mach 1 név visszatér a gyártó asztalára, és várhatóan egy teljesen elektromos SUV kapja majd. Nos az izgalmasnak szánt hír nem igazán nyerte el a Mustangosok tetszését. Sőt amennyire autós vonatkozásban ilyet mondhatok, kisebb tömeghisztériához vezetett. A gyártó valószínűleg a masszív ellenállásnak köszönhetően határozott úgy, hogy a 2020-ban érkező elektromos SUV neve inkább Mach E lesz.

Elsőként a The Drive magazinban jelent meg, hogy a Ford november 26-án levédette a „Mach E” és a „Mach-E” kifejezéseket az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalában. A korlátozás gépjárművekre vonatkozik, nevezetesen az elektromos járművekre, személygépkocsikra, teherautókra, sporteszközöket szállító járművekre, terepjárókra és azok kiegészítő szerelvényeire és jelvényeire, beleértve a fémrendszámtáblatartó kereteket is.

Ford Mach E tanulmányrajz szemből

A Ford egyik munkatársa, aki nem óhajtotta nevét nyilvánosságra hozni, elmondta, hogy a Mach E név még bőven a tárgyalóasztalon kuksol, hiszen több vezetői megbeszélés előzi még meg a végleges döntést. Ez a bizonyos személy nyilatkozott a MotorAuthoritynek is, miszerint az, hogy a márkanév le lett védve, még nem feltétlenül kell számítani új üzleti vonalra, vagy termékre!

Az érkező SUV prototípusát tesztelő munkatársakat már kiszúrták néhány alkalommal, a gyártó pedig szeptemberben adott ki egy árnyékos tervrajzot, ami tisztán mutatott az azóta már bemutatott új Mustang vonalaiból néhányat. A Ford emberei szerint az érkező elektromos hatótávja meghaladja majd a 480 km-t is.

További pletykák szerint a Ford nem csak egy elektromossal áll majd elő 2020-ig, hanem egy hibrid hajtáslánccal szerelt Mustang modell is napvilágot lát. Ennek a modellnek szerintem sokkal jobban állna a Mach E név, mint egy a már jólmegszokott póniautó sorozattól teljesen független szériának. Úgy gondolom a Mustang tulajok és rajongók már a hibrid verziót sem fogják jó szívvel fogadni hiszen a Ford Mustang mindig is a világ egyik legsikeresebb és legnépszerűbb izomautói közé tartozott, ami pedig szorosan összekapcsolódik a hangos és bivalyerős fogalommal. Majd meglátjuk, hogy ismét egy downsized turbós csodát kap-e a nagy közönség, vagy csak egy mild-hybrid támogatást.